Мадрид отчита бум на луксозни хотели

Туристите започнаха да се завръщат по-масово в испанската столица

Любопитно
12:19 - 27 Юни 2023
1822
Мадрид отчита бум на луксозни хотели

Когато ограниченията за пътуване в Европа започнаха да бъдат облекчавани с утихването на пандемията от КОВИД-19, туристите започнаха да се завръщат по-масово в Мадрид, за да открият, че централната част на испанската столица е претърпяла видима промяна, посочва Ройтерс. 

Центърът на Мадрид, който преди беше известен с евтините си хостели, с очуканите магазинчета за сувенири и с кошмарния трафик, сега „блести“ с повече пешеходни зони и с по-широки тротоари, изградени по протежението на улици, които са по-чисти и по-безопасни, според общинските власти на столичния град. 

Тези промени са част от плана на управата на Мадрид да привлече повече вериги от петзвездни хотели, за да придобие по-съществен дял от пазара на луксозния туризъм в Европа, който досега беше запазена територия на Париж, Лондон и Милано, отбелязва Ройтерс.

И реакцията на големите хотелски вериги не закъсня. Те започнаха до откриват нови луксозни хотели в централната част на испанската столица. 

Корпорацията „Фор сийзънс хотелс“ (Four Seasons Hotels) отвори хотел в близост до централния площад на испанската столица „Пуерта дел Сол“. Новият хотелски комплекс е с площ от 1500 кв. м. В него е разположен мол с магазини на луксозни марки, сред които „Диор“ (Dior) и „Ермес“ (Hermes). Луксозният хотел е създаден след реновирането на седем сгради.

Друга голяма хотелска верига - „Мариот интернешънъл“ (Marriott International), отново отвори хотела си „Санто Мауро палас“ (Santo Mauro Palace) в Мадрид, след като по време на пандемията го обнови. През този месец американската компания започна преустройство на друг свой хотел в испанската столица - „Уестин палас“ (Westin Palace). Капацитетът му ще бъде увеличен с 400 стаи. 

Намиращият се наблизо „Риц“ (Ritz) наскоро беше обновен и стана част от луксозния бранд на хотелската верига „Риц“ - „Мандарин ориентал“ (Mandarin Oriental).

Музикалната корпорация „Юнивърсъл Мюзик“ (Universal Music), която навлиза и в хотелиерския бизнес, е избрала Мадрид за първия си петзвезден хотел, посочва Ройтерс.

В края на 2023 г. столицата на Испания ще разполага с над 2700 луксозни хотелски стаи, с 50 на сто повече спрямо десетилетие по-рано, според доклад на британската фирма Джей Ел Ел (JLL), специализирана в бизнеса с недвижими имоти с търговско предназначение.

В Мадрид се подготвя откриването на 33 нови хотела, половината от които са от по-високия клас, се казва в друг доклад, изготвен от консултантската компания „Колиърс“ (Colliers).