Магазините в моловете губят по 10 бона на ден, клиентите изчезнаха
Страхът от зараза намали до минимум клиентите в магазините в мола. За разлика от преди, когато освен купувачите, напред-назад между щандовете с дрехи обикаляха просто зяпачи, сега и двата вида клиенти просто ги няма. А бутиците за облекла вече бележат първите си загуби. Всеки ден, магазините на големите търговски вериги в губят по повече от 8-10 хиляди лева на ден.
Обиколка на репортер на Lupa.bg из няколко столични мола показа, че въпреки приказките как учениците и студентите са в мола по време на грипната ваканция, това не е точно така. Още на влизане в търговските центрове, веднага се вижда, че по коридорите и магазините има несравнимо по-малко хора, дори в пиковите часове - към обяд и вечер около 18.
В търговските обекти в момента влизат поне 5 пъти по-малко хора, отколкото преди да тръгне усилената информация за китайската зараза, твърдят охранители в голям столичен център.
Малцина са и мераклиите за кината, въпреки че "Арени"-те все още работят. За прожекция обаче се събират най-много по 5-10 души.
„Проблемът е сериозен - едрите фирми ще претърпят жестоки загуби и ще се чудят как да пласират стоката си. А малките най-вероятно просто няма да издържат на натиска и ще фалират”, коментира маркетолог от голяма компания.