Марк Зукърбърг остана без дясната си ръка

Главният оперативен директор на „Мета“ Шерил Сандбърг напуска компанията след 14 години

Новини
13:46 - 02 Юни 2022
4096
Марк Зукърбърг остана без дясната си ръка

Главният оперативен директор на Meta Platforms Inc Шерил Сандбърг, чието тясно партньорство с главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг задвижи растежа на най-голямата социална мрежа в света - „Фейсбук“, напуска компанията след 14 години.

„Когато поех тази работа през 2008 г., се надявах, че ще бъда в тази роля пет години. Четиринадесет години по-късно е време да напиша следващата глава от живота си“, пише в пост на Сандбърг във „Фейсбук“.

Главният директор по растежа Хавиер Оливан ще поеме поста като главен оперативен директор, съобщи Зукърбърг в отделна публикация във „Фейсбук“ и добави, че не планира да замени ролята на Сандбърг директно в съществуващата структура на компанията.

Оливан работи в „Мета“ повече от 14 години и е ръководил екипи, работещи с „Фейсбук“, „Инстаграм“, „УотсАп“ и „Месинджър“.

Напускането на Сандбърг бележи края на една ера за „Мета“, която измества фокуса към хардуерните продукти и „метавселената“ след години на скандали относно злоупотреби с поверителността и разпространението на конспиративно съдържание на нейните платформи.

Сандбърг е един от най-видимите ръководители на компанията и често е критикувана за бизнес модела, базиран на реклами.

Внасяйки управленски опит и познания за зараждащата се тогава индустрия за дигитални реклами, тя превърна „Фейсбук“ от оживен стартъп в гигант за приходи, като същевременно се позиционира като лицето на феминизма в корпоративна Америка.

Сандбърг обяви в своя пост, че ще продължи да служи в борда на „Мета“ и след като напусне компанията през есента.

„Наехме толкова много страхотни лидери. Чувствам се наистина добре за това. Следващият лидерски екип е на място, за да изведе компанията напред“, каза тя, като спомена поименно главния бизнес директор Марн Ливайн и президента на глобалните въпроси Ник Клег.

Сандбърг е убеден защитник на „Фейсбук“ в хода на многобройните му противоречия, като последователно твърди, че ръководителите се учат от грешките си и усъвършенстват инструментите на компанията срещу вредното съдържание.