Марк Зукърбърг остана без дясната си ръка
Главният оперативен директор на „Мета“ Шерил Сандбърг напуска компанията след 14 години
Главният оперативен директор на Meta Platforms Inc Шерил Сандбърг, чието тясно партньорство с главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг задвижи растежа на най-голямата социална мрежа в света - „Фейсбук“, напуска компанията след 14 години.
„Когато поех тази работа през 2008 г., се надявах, че ще бъда в тази роля пет години. Четиринадесет години по-късно е време да напиша следващата глава от живота си“, пише в пост на Сандбърг във „Фейсбук“.
Главният директор по растежа Хавиер Оливан ще поеме поста като главен оперативен директор, съобщи Зукърбърг в отделна публикация във „Фейсбук“ и добави, че не планира да замени ролята на Сандбърг директно в съществуващата структура на компанията.
Оливан работи в „Мета“ повече от 14 години и е ръководил екипи, работещи с „Фейсбук“, „Инстаграм“, „УотсАп“ и „Месинджър“.
Напускането на Сандбърг бележи края на една ера за „Мета“, която измества фокуса към хардуерните продукти и „метавселената“ след години на скандали относно злоупотреби с поверителността и разпространението на конспиративно съдържание на нейните платформи.
Сандбърг е един от най-видимите ръководители на компанията и често е критикувана за бизнес модела, базиран на реклами.
Внасяйки управленски опит и познания за зараждащата се тогава индустрия за дигитални реклами, тя превърна „Фейсбук“ от оживен стартъп в гигант за приходи, като същевременно се позиционира като лицето на феминизма в корпоративна Америка.
Сандбърг обяви в своя пост, че ще продължи да служи в борда на „Мета“ и след като напусне компанията през есента.
„Наехме толкова много страхотни лидери. Чувствам се наистина добре за това. Следващият лидерски екип е на място, за да изведе компанията напред“, каза тя, като спомена поименно главния бизнес директор Марн Ливайн и президента на глобалните въпроси Ник Клег.
Сандбърг е убеден защитник на „Фейсбук“ в хода на многобройните му противоречия, като последователно твърди, че ръководителите се учат от грешките си и усъвършенстват инструментите на компанията срещу вредното съдържание.