Мъск планира да съкрати 75% от служителите в Twitter

Разговорите за придобиването стават все по-интензивни

Новини
15:51 - 21 Октомври 2022
1338
Мъск планира да съкрати 75% от служителите в Twitter

Плановете на технологичния милиардер Илон Мъск за Twitter Inc. включват съкращаване на персонала с почти 75% в рамките на няколко месеца, твърди Washington Post, позовавайки се на документи за сделката, с които разполага.

Мъск, чиято покупка на социалната мрежа на стойност 44 млрд. долара трябва да приключи до 28 октомври, ще

намали персонала на Twitter до малко повече от 2000 души, в сравнение със 7500 души, които работят в момента,

съобщава медията, цитирайки коментари на милиардера пред потенциални инвеститори. Мъск е казал на инвеститорите, че планира да съкрати персонала в първоначалната си оферта пред банкерите за финансиране, съобщи още през април Bloomberg, позовавайки се на запознати.

Милиардерът, който е и главен изпълнителен директор на Tesla Inc., заяви по-рано този месец, че ще спази споразумението си да свали Twitter от борсата, с което сложи край на продължилата месеци съдебна битка за сделката. Дори ако Мъск не се окаже собственик на Twitter, компанията ще трябва да съкрати част от персонала си, за да намали разходите, твърди Washington Post, предаде investor.bg.

Сегашното ръководство на Twitter планира да намали заплатите на компанията с около 800 млн. долара до края на следващата година, което би означавало напускане на почти една четвърт от работната сила.

Компанията също така планира да направи значителни съкращения в инфраструктурата си, включително в центровете за данни, които осигуряват функционирането на мрежата за повече от 200 милиона потребители, които влизат в нея всеки ден.

Мащабът на съкращенията, за които досега не е съобщавано, помага да се обясни защо мениджърите на Twitter са искали сделка с Мъск: офертата му на стойност 44 млрд. долара, макар и враждебна, е златен билет за компанията, която изпитва затруднения - тя може да помогне на ръководството да избегне болезнени съобщения, които биха деморализирали персонала и вероятно биха осакатили способността на услугата да се бори с дезинформацията, езика на омразата и спама.