Мениджъри драпат за хоум офис

Проучване показва, че именно главните изпълнителни директори са основният глас "за" работата от вкъщи

Нещо за четене
15:40 - 05 Август 2023
5914
Мениджъри драпат за хоум офис

Докато корпоративният призив за връщане на работниците в офиса се разраства, ново проучване на McKinsey показва, че влиятелна група от висши мениджъри категорично предпочита възможността да работи от вкъщи поне през част от времето. Те са с върхови постижения и конкурентите биха могли да ги привлекат с обещанието за дистанционна работа. Тези главни изпълнителни директори може да са малко на брой, но могат да имат огромна важност в организациите, пише Wall Street Journal.

"Това е група от таланти, която има голяма тежест" по отношение на фирмената култура и това как изглежда присъствието, казва Брайън Викери, партньор в McKinsey.

Деб Андричук, която сега е директор по привличането на таланти в Sony Interactive Entertainment, си тръгна от позиция с дългосрочни стимули за десетки хиляди долари в допълнение към годишната ѝ заплата от над 200 хил. долара в търговската верига за домашни потреби Lowe's. Работата от вкъщи е била решаващ фактор за сделката.

"Имам две остаряващи кучета, които трябва да бъдат извеждани навън", казва Андричук за своите пудели Арни и Роко.

Тя казва, че през август миналата година Sony Interactive - базираният в Сан Матео, щата Калифорния, производител на PlayStation, е увеличил заплатата ѝ и ѝ е дал съгласие да работи от вкъщи в Дейвидсън, щата Северна Каролина. Присъствието ѝ в офиса се свежда до пътуване до централата само понякога. По нейни сметки тя спестява 3000 долара годишно от скъпи кафета, обяди, бензин и износване на автомобила, а освен това е удобно да пусне някое друго пране между срещите.

"Животът е много по-добър, когато имаш гъвкавост", казва тя.

В публикувано този месец проучване сред 13 хил. офис служители в шест държави McKinsey установява, че най-голям дял от служителите, които категорично предпочитат да работят от дома си, са тези, които печелят повече от 150 хил. долара. Тази група заявява, че биха напуснали работата си, ако ги викат всеки ден в офиса, и са готови да заменят повече от 20% от възнаграждението си, за да работят предпочитания от тях брой дни вкъщи. В секторите с "бели якички" като финансите и професионалните услуги работата от дома е по-разпространена, установи McKinsey. Това важи особено силно за най-големите фирми в тези отрасли.

Проучването показва също, че 44% от най-висшестоящите служители държат на предпочитанията си за работа от дома - доказателство, че постоянната гъвкавост остава примамка за привличане и задържане на най-добрите служители.

"Хората вече я възприемат като очакване, а не като привилегия", казва Матю Саксън, главен директор по човешките ресурси в Zoom. Това позволява на работниците да избират между работа от разстояние, в офиса или да сменят между двете. Той добавя, че кандидатите за работа, които са много желани, често вземат решения въз основа на тази гъвкавост.

"Имаме достъп до таланти, които иначе не бихме имали", казва Саксън.

Някои се надяват, че новоназначените изпълнителни директори ще поведат всички обратно към офиса, дори и да не се появяват пет дни в седмицата.

Всичките 150 служители на Syndio, фирма за анализ на работното място, работят дистанционно от пандемията насам. Сега главният изпълнителен директор Мария Колакурсио очаква новите служители да са на достатъчно близко разстояние до един от четирите офиса в Денвър, Чикаго, Ню Йорк или Сиатъл. От следващата година от служителите ще се очаква да ги посещават по-често, казва тя.

Колакурсио обсъжда това изискване с Мелиса Сиймс, която наскоро е наела като главен маркетинг директор. Сиймс, която започва работа тази седмица, живее в Медисън, щата Уисконсин, на два часа път с кола до най-близкия център в Чикаго.

По време на интервюто Колакурсио казва, че Сиймс е била склонна на чести посещения. Сиймс казва, че планира периодично да се среща лично с изцяло дистанционния си екип и ще уточни подробностите, след като започне работа. Най-важното, казва Сиймс , е, че се надява да бъде мениджър, който е внимателен към нуждите на екипа си.

"Ако някой има нужда да върши спокойна работа, няма проблем да го прави вкъщи. Управлението на хора в днешно време трябва да бъде доста гъвкаво", казва тя.

Главният изпълнителен директор на Priceline Брет Келър казва, че много от служителите в централата в Норуок, щата Кънектикът, идват веднъж или два пъти месечно. Келър, който е привърженик на хибридната работа, разпределя времето си между дома и централата, като редовно излиза рано, за да тича, и работи след вечеря.

През последните седмици изпълнителните директори все по-често искат да кажат: "Бихме искали да сте в офиса веднъж седмично", казва той, въпреки че това не е официална политика.

Келър казва, че това не е необосновано искане, особено на фона на друга политика в Priceline, която позволява на хората да работят отвсякъде четири последователни седмици в годината. Келър използва този месец, за да работи дистанционно от Айдахо, близо до по-далечни членове на семейството си.

Офис на стадиона

За да насърчат членовете на екипа и себе си да се появят на работа, някои ръководители преместват офисите си. Съкращаването на времето за придвижване до работното място и осигуряването на по-примамлива работа на място помага за посещаемостта.

Кий Хол, главен изпълнителен директор на Cowtan & Tout, премества своята текстилна компания с 40 души персонал от долната част на Манхатън в Industry City в Бруклин - комплекс от 16 сгради на преоборудван промишлен бряг.

"В момента, в който се преместихме в Бруклин, стана ясно, че играта започва, всички трябва да дойдат", казва Хол, която работи в офиса пет дни в седмицата. Тя позволява на петимата изпълнителни директори гъвкаво да работят от вкъщи един или два дни всяка седмица, но от служителите на по-ниско ниво се очаква да идват всеки ден. Хората са отзивчиви, особено след като много от тях живеят наблизо. Спокойната атмосфера в кампуса с еклектична смесица от дворове, кафенета и пълен бар също помага.

Търсенето на традиционни офис помещения е спаднало рязко и не се очаква да се върне към предпандемичните нива в продължение на десетилетия, показва докладът на McKinsey.

Gas South, базиран в Атланта доставчик на природен газ, премества централата си в Battery Atlanta, сграда със смесено предназначение, намираща се в непосредствена близост до бейзболния стадион, на който играят Атланта Брейвс. Кевин Грийнър, главен изпълнителен директор на Gas South, казва, че преместването, планирано за август 2024 г., ще намали площта на компанията с 43% до близо 2900 хил. кв. м. Новото пространство ще струва повече на квадратен метър, но Gas South все пак ще излезе на печалба.

Служителите на всяко ниво ще имат възможност понякога да работят дистанционно, казва Грийнер, но се надява, че преместването в по-динамичен район ще привлече хора.

Той не се притеснява от пренаселеност: "Ако стане така, това ще бъде хубав проблем."