Meta, Twitter, Google и още 16 IT компании са обект на новите правила на ЕС за съдържание
Европейският комисар по вътрешния пазар Тиери Бретон заяви във вторник, че Amazon Marketplace, Apple Store, AliExpress, Meta и още 15 други технологични компании ще бъдат обект на новите правила за онлайн съдържание на ЕС от август, съобщава Ройтерс.
В списъка са още Google Search, Google Shopping, Instagram, Linkedin, Pinterest, Snapchat, TikTok, Twitter, Wikipedia, YouTube, Bing на Microsoft, Zalando, Booking, Facebook, Google Maps на Alphabet и Google Play.
Съгласно новите правила, известни като Закона за цифровите услуги (DSA), компаниите, всички с повече от 45 милиона активни потребители месечно, са длъжни да управляват риска, да извършват външен и независим одит, да споделят данни с власти и изследователи и да приемат кодекс на поведение.
„Смятаме, че тези 19 онлайн платформи и търсачки са станали системно подходящи и имат специални отговорности да направят интернета по-безопасен“, посочи Бретон пред репортери.
Той каза, че се проверява дали още четири до пет компании попадат под DSA, като решението се очаква през следващите няколко седмици.