Microsoft отпадна от състезанието за TikTok, а победител е Oracle

Белият дом и Комисията за чуждестранни инвестиции в САЩ трябва да одобрят сделката

Новини
09:07 - 14 Септември 2020
2184
Microsoft отпадна от състезанието за TikTok, а победител е Oracle

Изненадващо Oracle Corp. спечели състезанието за американския бизнес на приложението за споделяне на видео TikTok, съобщава The Wall Street Journal, цитирайки свои източници.

Според тях съвсем скоро Oracle ще бъде обявена за "доверен технологичен партньор" на TikTok в САЩ, а сделката няма да бъде оформена като директна продажба.

Очакваше се Microsoft да спечели сделката, но в неделя технологичната компания обяви, че е отпаднала от състезанието.

Следващата стъпка е Белият дом и Комисията за чуждестранни инвестиции в САЩ да одобрят сделката. Президентът на САЩ Доналд Тръмп вече изрази подкрепата си за Oracle, съобщава money.bg.

Ходът на команията собственик на TikTok, пекинската ByteDance, идва само дни след като китайското правителство добави към списъка с ограничения при износ изкуственият интелект, който приложението използва. Действията на Пекин създадоха притеснения, че сделка няма да има. Засега не е ясно как точно ще бъде структурирана сделката с Oracle и дали алгоритмите, на които TikTok разчита, ще бъдат прехвърлени на американската компания. Според два източника на изданието е по-подходящо споразумението да бъде наричано партньорство, а не придобиване, което подсказва, че няма да има прехвърляне на значими активи.

Тръмп неколкократно заяви, че ще забрани TikTok в САЩ, ако американският бизнес на компанията не бъде продаден на американско дружество до 15 септември. Междувременно Walmart, която се присъедини към Microsoft, обяви, че обмисля дали да не се включи в партньорството заедно с Oracle, като допълни, че продължава да води разговори с ByteDance.

Източник на The Wall Street Journal посочва, че Microsoft до последно е настоявала да придобие мощните алгоритми на TikTok. Без тях компанията не може да спази обещанието си за запазването на националната сигурност на САЩ - първоначалната причина за сделката.

Интересът на Oracle се корени най-вече в желанието да даде по-бърз старт на облачния си бизнес, който остава далеч зад конкуренти като Microsoft и Amazon.

Плановете на Microsoft бяха по-амбициозни. Сделката би помогнала на технологичната компания да разшири присъствието си при средния потребител. TikTok щеше да прехвърли и значително количество информация за младите потребители, най-вече жени. В САЩ приложението има над 100 млн. потребители. Администрацията на Тръмп настояваше за продажба заради притеснения, че събраните лични данни на потребителите ще бъдат прехвърлени на Пекин.