Млад учител получава заплахи след "черния списък"
"Вместо да правиш подписки, замисли се за здравето си, че скоро може и да го нямаш", пишат на преподавателя по български език и литература Борис Илиев
Учителят по български език и литература Борис Илиев е заплашван след публикувания от "Възраждане" "черен списък" с учители, обявили се против анти-ЛГБТИ поправките в закона за образованието. За това съобщи той пред Нова тв.
В петък сутринта Илиев, който е инициатор на подписката срещу поправките, е получил съобщение, което гласяло: "Няма нищо българско в теб. Ти си един продажник. Заради такива като теб България ще пада. Вместо да правиш подписки, замисли се за здравето си, че скоро може и да го нямаш".
До това се стигна, след като първо от "Възраждане"-Варна призоваха родителите да "поискат обяснение от директорите на училищата, където паразитират въпросните джендъри", а в четвъртък лидерът на партията Костадин Костадинов съобщи, че подава сигнал до прокуратурата срещу повече от 800 учители, директори и училищни психолози, обявили се срещу промените, определяйки ги като "престъпници".
"Големият проблем не е че имената на колегите са оповестени. Проблемът е в обидните квалификации и заплаха за институционален тормоз и призивът към родителите и директорите да вземат мерки за нарушения, които не са факт", каза Борис Илиев по повод "черния списък" на "Възраждане".
"Нямам представа каква е целта на този списък, но резултатът е страх и напрежение, които бяха внушени и на учители, и на родители. А страхът е грешно състояние", добави той.
По думите на Илиев аргументът на "Възраждане", че учителите, подписали петицията, нарушават закона, е нелеп. "Има разлика да не спазваш закон и да не си съгласен с него. Аз не съм съгласен с много закони и много подзаконови нормативни актове, касаещи моята професия, но ги спазвам. Второ, дори да допуснем, че някой от тези колеги е имал план да не спази закона, фактически той няма как да го е направил, защото годината не е започнала", посочи той.
Според Илиев законът може да засегне академичната работа по отделни предмети в сферите на историята, философията и биологията, където се коментират теми около различни идеологии и промените може да не позволяват учителят да си свърши работата. Той подчерта, че учителите не просто имат правото да участват в процеса на личностното развитие, но това е и нормативно вменено, като много ученици се обръщат към класния ръководител при обсъждането на различни лични проблеми, включително и от обсъжданото естество.