Младостта превзема зала „България“
Цигуларката Лия Петрова, виолончелистът Орелиен Паскал и пианистът Александър Канторов ще представят Тройния концерт на Бетовен
Младостта превзема зала „България“ на 17 ноември. Четирима изявени млади музиканти, за които светът вече говори, ще партнират на Софийската филхармония и маестро Найден Тодоров. Лия Петрова (цигулка), Орелиен Паскал (виолончело) и Александър Канторов (пиано) ще представят Тройния концерт на Бетовен.
Само няколко дни след това със същия концерт ще партнират на Парижката филхармония. Со Рианг (пиано) ще има удоволствието първа в света да е солист на Поемата за пиано, хор и оркестър „Нотр Дам“ на Роланд Баумгартнер, в който ще се включи и Националният филхармоничен хор.
Списъкът на награди на новото поколение класически музиканти, които ще слушаме в София, е повече от впечатляващ. Младите музиканти покоряват категорично най-престижните световни сцени, а Софийската филхармония предлага големия шанс да ги чуем в една вечер.
Талантливият млад пианист Александър Канторов, определян от списание „Грамофон“ като „огнедишащ виртуоз с поетичен чар“, а от „Fanfare“ на „превъплътеният Лист“ е роден на 20 май 1997 година в Клермон-Феран, Франция, в семейство на руски емигранти.
Баща му е цигуларят и диригент Жан-Жак Канторов, музикант със забележителна кариера, майка му също е цигуларка. През 2019 Александър получава първа награда, златен медал и Голямата награда на XVI Международен конкурс „Чайковски“, като на финала изпълнява Втория концерт за пиано и оркестър на Чайковски и Втория концерт за пиано и оркестър на Брамс. Той е първият французин, печелил конкурса „Чайковски“ в цялата му досегашна история.
На 27 години Орелиен Паскал вече е лауреат на няколко международни конкурса, включително конкурса „Емануел Фойерман“ през 2014, където печели Голямата награда и наградата на публиката, както и конкурса „ Кралица Елизабет“ в Брюксел и Международния конкурс за виолончелисти „Пауло“ в Хелзинки.
Лия Петрова се превърна в откритие на международната сцена през 2016, когато спечели първата награда на конкурса „Карл Нилсен“ в Дания, ръководен от Николай Шепс-Знайдер. Две години по-късно тя записа за Orchid Classics Концерта на Нилсен и Първия концерт на Прокофиев с Филхармонията на Одензе и естонската диригентка Кристина Поска.
Този първи албум й спечели признанието на международната преса - Лондонският „Sunday Times“ се възхищава на нейния „прекрасен звук - зрял и сребрист, изразен с величествена широта“, „Pizzicato“ в Германия също квалифицира звука й като "сребрист и чист", а „Gramophone“ възхвалява изключителното й „ тонално разнообразие в чудесен диск". „The Strad“ е впечатлен от нейната „естествена виртуозност“, а списание „Classical Music“ намира интерпретацията й на концерта от Нилсен за „изумително добра“ и „силно лирична“.
Пианистката Со Рианг е родена в Сеул. Баща й е професор, държавен секретар и съветник на президента на Корея, а майка й е експерт по антики. Едва петгодишна, Со Рианг започва да свири на пиано и още в следващите години печели награди от няколко национални конкурса. На 16 години напуска Корея, за да учи пиано в майсторския клас на проф. Детлеф Краус вън Висшето музикално училище в Есен, което завършва с диплом за концертиращ пианист. Получава първата награда Folkwang и първата специална награда на Международния конкурс „Брамс“ в Хамбург.