МОН дава COVID сертификат на училищата

Общество
16:27 - 29 Юни 2021
2231
МОН дава COVID сертификат на училищата

Специален COVID сертификат ще получават училища, които са изпълнили изискванията на МОН. Документът ще се дава на учебни заведения, в които 70% от екипа е ваксиниран, ще получават специален сертификат от МОН. Целта е да се даде публичност на ангажираността на колективите там, обясни зам.-министърът на образованието Евгения Пеева-Кирова.

Това ще е елемент от политиката на МОН за повишаване на броя ваксинирани учители и непедагогически персонал. Предстоят срещи и информационна кампания. Към момента статистиката е лоша, призна зам.-министърът. Делът на ваксинираните в системата е между 20 и 30%. Това е далече от нивата, които ще ни осигурят спокойствие за следващата учебна година, предупреди Евгения Пеева-Кирова.

„Ако искаме да гарантираме в максимална степен присъствено обучение занапред, трябва да имаме и максимален брой ваксинирани. Наблюдаваме чуждия опит и това е основна препоръка и в държавите, които планират изцяло присъствена следваща учебна година“, обърна се към гилдията тя. И обяви, че МОН ще актуализира насоките, които бяха направени миналото лято във връзка с организацията на учебния процес по време на пандемия. Това ще стане въз основа на обстоен анализ, който се изработва в момента. Към директори, учители и родители вече бяха отправени по около 30 въпроса в онлайн анкети от МОН. В окончателния анализ ще бъдат взети предвид и резултатите от матурите и националните външни оценявания, пише "Монитор".

„В сравнение с предишните години те са по-високи, което дава повод за радост. Но трябва да отбележим, че определени ученици, които са мотивирани и подкрепени, са напреднали и в условия на онлайн обучение. В същото време  ученици в среда, която не ги подкрепя, вероятно са изостанали“, отчете Евгения Пеева-Кирова. Тя участва в деветата конференция на Център „Амалипе“ „Дигиталното включване в интеркултурна среда – мисия възможна“, която се провежда днес онлайн. Организаторите предупредиха, че обучението от разстояние  на места е довело до засилено отпадане от училище, има тенденция и за нов ръст на ранните бракове, което поставя под въпрос част от постигнатото в  резултат на механизма за връщане е задържане в клас.

Макар че анализът все още не е готов, зам.-министърът на образованието очерта 4 основни тенденции. Първата е свързана с обезпечеността с устройства. Ще се търсят начини да се осигурят още, както и връзка с интернет.

Проучване на „Амалипе“ сред 199 училища с деца от уязвими групи показва, че инвестираните досега 12 млн. лева от държавата за 16 000 устройства, както и пари по други програми, не са променили съществено ситуацията на терен. Причината е, че лаптопите бяха разпределени според броя ученици, а не според нуждите. Така малки училища, но с много деца от уязвими групи, са получили единични бройки, а големите, където почти всички ученици имат лично устройство – стотици. В тази връзка Евгения Пеева-Кирова обяви, че ще има преразпределяне на вече предоставени устройства, както и инвестиция в закупуване на още.