Наглост: Топлофикация-София твърди, че манипулации в сметките няма
Хората разбирали фактурите си, убеден е омбудсманът на монополиста
Твърдението, че хората не разбират какво пише във фактурите им за парно, не отговаря на истината. Това смята един от омбудсманите на "Топлофикация - София" Деян Дянков.
Той посочи, че при сегашното прогнозно фактуриране - това е най-изясненият вариант на фактурата. Повече от тази информация няма как да бъде поставена, в момента е три страници. В данните и поясненията за изготвянето на фактурата са посочени и съответните показатели за предходния отоплителен сезон. Всеки потребител може да намери подробна информация за общата подадена топлоенергия до абонатната станция, отчетената средномесечна температура и ден-градусите на втора страница в съобщението към месечната фактура.
След недоволството от високите сметки за ноември месец, вчера КЕВР обяви, че започва извънредна проверка на Софийската топлофикация. Националния омбудсман Диана Ковачева поиска няколко пъти остро действия от страна на КЕВР в полза на гражданите.
Всеки отоплителен сезон е специфичен, поясни Деян Дянков, а настоящите по-високи сметки се дължат преди всичко на повишеното потребление заради работата от вкъщи и дистанционното обучение на децата. Освен това тази година отопление е имало и през целия месец за разлика от предишния ноември. Средната месечна температура през миналата година е била около 10 градуса, а през 2020 г. е с между 6 и 5 градуса по-ниска.
Анализите показват около 29% повишение на консумацията на топлинна енергия през месец ноември 2020 г. в сравнение с този от предходната годината.