Нахапаната ябълка струва 241,2 млрд. долара

Apple отново е най-скъпата марка

Новини
12:37 - 29 Юли 2020
1890
Нахапаната ябълка струва 241,2 млрд. долара

Стойността на бранда на американската корпорация Netflix за една година се е повишила със 72% и достигна 25,7 милиарда долара. Това е оценката на публикуваната от „Форбс” класация на най-скъпите марки в света, съобщава БГНЕС.

Първите места традиционно са заети от Apple с 241,2 млрд. долара, Google с 207,5 млрд. долара, Microsoft -162,9 млрд., Amazon – 135,4 млрд. и Facebook – 70,3 млрд. долара.

Следват ги Coca-Cola, Disney, Samsung, Louis Vuitton и McDonald’s.

Преди година в десетката влизаше и марката „Тойота”, но заради претърпените тази година загуби от 7% тя зае 11-то място.

От лидерите само Facebook и Samsung са загубили, съответно 21 % и 5 %, докато останалите марки са поскъпнали, като най-голям е ръстът на Netflix.

Общата стойност на стоте най-скъпи брандове възлиза на 2,54 трилиона долара, като половината от тях са собственост на американски компании, 10 са германски, а 9 френски.

Най-голям е броят на технологичните компании – 20, 14 бранда са на фирми, работещи в областта на финансите, 11 – в автомобилния сектор.