Най-богатият британец изнася автобизнеса си във Франция
Джим Ратклиф е върл привърженик на Brexit
![Най-богатият британец изнася автобизнеса си във Франция](https://lupa.bg/f/news/b/92/5f4b9ed34d61eccd06ca98f3b3fed54c.jpeg)
Най-богатият човек във Великобритания и върл привърженик на Brexit - Джим Ратклиф, се отказа от плановете си да изгражда нов SUV автомобил на Острова, нанасяйки поредния тежък удар върху автомобилната индустрия там, която вече е и без това разбита от излизането на страната от Европейския съюз и пандемията на Covid-19.
Ратклиф е основател на химическата компания Ineos и има състояние в размер на близо 28 милиарда долара според индекса на милиардерите на Bloomberg. Неговата Ineos съобщи във вторник, че първият автомобил на компанията - Grenadier 4x4 - ще се произвежда в завод в Хамбах, Франция, който компанията купува от Mercedes-Benz на Daimler.
"Хамбах ни предостави уникална възможност, която просто не можехме да пренебрегнем - да закупим модерно съоръжение за производство на автомобили с работна ръка от световна класа", коментира Ратклиф в изявление, цитирано от CNN. SUV моделът, който ще носи името на лондонския пъб, в който е замислен, ще влезе в производство в края на следващата година.
Ineos планираше да започне производството на SUV модела в нов завод в Бридженд, Уелс. Там фабриката трябваше да създаде 500 работни места. Дори самият Ратклиф заяви миналата година, че решението за базиране на производството в Уелс е "важен израз на доверие в британското производство". Тогава и премиерът Борис Джонсън се възползва от ситуацията. Той заяви, че производството на Grenadier в Уелс ще бъде вот на доверие към опита на страната, чрез който тя ще си запази статута си на пионер в новите технологии за превозни средства. Е, това няма стане.
Сега намеренията на компанията на Ратклиф се обръщат на 180 градуса, което е голямо разочарование най-вече за Бридженд. Наскоро Ford затвори завод за двигатели в Южен Уелс, функциониращ от 1977 година, в който работеха 1700 души.
Нов завод щеше да бъде рядка възможност за автомобилната индустрия на Великобритания, която беше подложена на множество стрес тестове в продължение на години заради несигурността около Brexit. Производството спадна драстично, а индустрията предупреди, че ако не сключи нова търговска сделка с Европейския съюз преди края на декември, това ще струва на страната 47 милиарда паунда, или над 62 милиарда долара през следващите пет години, пише money.bg.