Най-големият немски вестник реже 20% от работните места
Изкуственият интелект все по-осезаемо се намесва в работата на редактори, коректори и други служители
Немският таблоиден вестник Bild планира да съкрати стотици работни места, тъй като тази година ще намали регионалните си операции и ще увеличи използването на изкуствен интелект в подготовка за бъдещето, в което ще се използва само цифрова технология.
Компанията Axel Springer, която издава най-продавания германски всекидневник, съобщи на служителите си в имейл във вторник, че вестникът ще съкрати шест от 18-те си регионални издания и ще закрие две трети от регионалните си офиси. Компанията планира в бъдеще да издава регионалните вестници на Bild и да управлява регионалните си репортери от Берлин, се казва в съобщението.
Ролите на редакторите, фоторедакторите, коректорите и другите служители, участващи в производството на печатни издания, "вече няма да съществуват в сегашния си вид", се казва в съобщението на издателството, копие от което беше предоставено на CNN.
Според германския вестник Frankfurter Allgemeine ще бъдат съкратени около 200 работни места.
Axel Springer не потвърди точния брой на съкращенията пред CNN, но заяви, че цифрата ще бъде "ниско трицифрено число". В момента в Bild работят около 1000 души.
Съобщението идва три месеца, след като Матиас Дьопфнер, главният изпълнителен директор на Axel Springer, предупреди служителите, че предстоят "значителни" съкращения на работни места като част от стремежа на компанията да се превърне в изцяло цифрово издателство, в което изкуственият интелект играе важна роля.
Главният изпълнителен директор Матиас Дьопфнер предупредил служителите, че предстоят "значителни" съкращения на работни места
Говорител на Bild заяви пред CNN, че съкращаването на работни места, свързано с преструктурирането на вестника, "няма нищо общо с използването на ИИ" и че технологията ще бъде използвана за подпомагане на журналистите в тяхната работа.
"Използването на изкуствен интелект създава повече време и пространство за журналистическа креативност за редакторите и репортерите. Въпреки помощта на ИИ, журналистът винаги трябва да проверява и да препроверява резултата", добави говорителят.
Но в бележката си до служителите Axel Springer заяви, че "започва ясна офанзива на ИИ,
защото това ни е необходимо и за преминаването ни само към цифрови технологии", и че "по-голямата част" от работните места, свързани с производството на печатните издания, са уязвими.