Намалиха приема на студенти за педагогика , право и компютърни науки
Според Красимир Вълчев вече няма повсеместен недостиг на учители, а има недостиг на преподаватели по определени дисциплини

Министърът на образованието Красимир Вълчев обяви няколко точки в системата на образованието, които бяха приети по време на заседанието на Минитерския съвет.
"Одобрихме промяна в постановление 103 на МС за осъществяване на образователна дейност на българите в чужбина, с която се определят целево 150 бройки за обучение на студенти в поделението на Русенския университет в Тераклия", каза Вълчев. Той обясни, че това изменение в постановление се дължи на трансформирането на Тараклийския университет в поделение на университета в Русе.
Освен това е одобрен и приемът на студенти и докторанти за следващата учебна година. Важно уточнение е, че тези 150 бройки са включени в приема на русенския университет "Ангел Кънчев", обясни просветният министър.
Общият прием за студенти е 41 566 бройки и 1585 бройки за докторанти.
От общия брой студенти близо 35 600 са за кандидат-студенти след завършено средно образование. "Останалите бройки са за завършили ОКС "Бакалавър", уточни Вълчев.
По думите на министъра приемът ежегодно се утвърждава в по-висок брой места, отколкото се запълват. Причината - има професионални направления, в които се стимулира търсенето на висше образование, но има по-нисък интерес. "Стимулите, които предлагаме са допълнителни стипендии, освобождаване на такси, финансови стимули за университетите и по-висок прием", посочи той.
И даде пример -
през следващата година ще има по-висок прием за направления в инженерните и химичните науки,
които в най-голяма степен обезпечават индустрията. Според Вълчев се очаква тази година повече студенти да се включат в тези професионални направления.
"Намален е приемът в направления психолохигия, право и икономика. За пръв път намаляваме и приема в направление компютърна и професионална техника за сметка на останалите инженерни специалности", заяви просветният министър.
Той изтъкна, че и за първи път се намалява приемът на студенти за специалността "Педагогика". защото вече няма повсеместен недостиг на учители, а има недостиг на преподаватели по определени дисциплини.