НАСА показа леда на Марс

Красивите кристали са по цялата планета

11:49 - 29 Декември 2023
НАСА показа леда на Марс

Американската космическа агенция (НАСА) публикува невероятни снимки на повърхността на Червената планета. Фотосите са направени през август от Mars Reconnaissance Orbiter (MRO) и показват зашеметяващи заскрежени линии.

Според експертите на НАСА въпреки че Червената планета е пустинен свят, студеният климат позволява създаването на удивителни структури на повърхността. На северния и южния полюс на планетата има ледени шапки, състоящи се от слоеве замръзнала вода и прах. Освен това сезонните ледени шапки, съставени от сух лед, могат да се образуват над постоянни слоеве воден лед. Тези явления създават красив, но странен леден пейзаж, богат на разнообразие от форми и текстури.

Важно откритие е, че ледените потоци на Марс не се ограничават до полярните шапки, както беше известно досега. Те могат да бъдат намерени извън полярните ледени шапки, което показва по-широко разпространение на тези уникални природни образувания. Ледът се спуска надолу, изсмуква скали и почва, и продължава бавното си движение, създавайки отличителни бразди в пейзажа, които могат да останат видими в продължение на хилядолетия.

Това откритие ще помогне на учените да разберат по-добре климатичните и геоложки промени, настъпващи на Марс, и ще разшири познанията за възможните природни процеси, протичащи на тази удивителна планета. Може би откриването на тези форми на лед разкрива по-сложна и динамична природа на Марс, отколкото са досегашните представи.