НАСА показа Марс отблизо

За втори път тази година Агенцията пуска кадри от Червената планета

11:26 - 27 Юли 2020
НАСА показа Марс отблизо

Видео панорама на марсианските пейзажи с високо качество публикува Американската космическа агенция (НАСА). Видеото е монтирано от най-добрите кадри, изпратени на Земята от уредите на Агенцията на Марс.

Учени от НАСА съобщават, че благодарение на високите технологии става възможно проучването на екзотичния пейзаж на Червената планета, като образите оттам са много подробни и изглеждат като предаване на живо.

Един от проблемите, по който работят изследователите на Марс, е ниската скорост на трансфер на данни към Земята. Въпреки високото качество на камерите, това все още става с 32 килобита в секунда. Скоростта на трансфер може да бъде увеличена до 2 мегабайта в секунда, ако роувърът се свърже с апарата Mars Reconnaissance, който сега е в орбита на Червената планета. Тази маневра обаче е достъпна само за 8 минути в един марсиански ден, който продължава 24 часа и 39 земни минути.

Последната такава панорама бе съставена и публикувана от НАСА през март 2020 г. въз основа на изображения, направени от роувъра „Любопитко“ в района на Глен Торидон на Марс с 360-градусов изглед.