НАСА търси екзопланети с WFIRST

Любопитно
14:23 - 08 Април 2020
НАСА търси екзопланети с WFIRST

НАСА разработва нова техника за откриване на екзопланети с телескоп, наречен Wide Field Infrared Survey Telescope или WFIRST.

Задачата му е да открива не само малки и отдалечени екзопланети, но също и други космически обекти като кафяви джуджета и черни дупки, пише eurica.me.

В момента повечето телескопи на НАСА използват транзитен метод, в който устройствата търсят разлика и колебания на светлината или когато планетите преминават покрай звездата, което се нарича транзит.

При WFIRST се използва друг метод – микролещи, или използване на гравитационни лещи – явление за изкривяване на траекторията на светлината. Когато малката планета минава пред звездата си гравитационните сили изкривяват светлината на звездата и това може да се види от голяма дистанция. Техниката обаче работи само с много прецизна настройка. Когато се получи, сигналът е по-голям отколкото при транзитните телескопи. И така могат да се откриват още по-далечни планети.

WFIRST ще позволи изследване на 200 млн. звезди и структурните формации около тях във вътрешната част на Млечния път. Също така популацията на черни обекти.