Нашата галактика е пълна с мъртви извънземни цивилизации

Унищожили се от собствените си високи технологии и наука

12:33 - 27 Декември 2020
Нашата галактика е пълна с мъртви извънземни цивилизации

Изследванията показват, че Млечният път може да е пълен с мъртви извънземни, които са били "унищожени" от собствената им наука и технологии. Ново проучване е изчислило приблизителното време, през което извънземният живот се е образувал в галактиката - осем милиарда години след образуването на Млечния път.

Констатациите показват, че интелигентният живот може да е често срещан в Млечния път, но местоположението на Земята не е област, в която се намира извънземен живот. Изследователите са установили, че ако извънземните съществуват, те са само на 13 000 светлинни години от центъра на Галактиката, докато Земята и Слънчевата система са на около 25 000 светлинни години.

Изследователите предполагат, че причината да не сме установили контакт с представители на извънземни цивилизации е, че повечето от тях са мъртви.
Според Daily Mail това твърдение идва от изследователи от Лабораторията за реактивно задвижване на НАСА и Калифорнийския технологичен институт, които са изчислили вероятното съществуване на интелигентен живот и извънземни. Екипът стига до извод, че напредъкът в науката и технологиите неизбежно води до унищожаване на цивилизациите и тъй като хората все още не са влезли в контакт с живот извън нашата планета, сега учените смятат, че имат отговор на въпроса защо се е случило това.

„Открихме, че потенциалното самоунищожение силно влияе върху размера на галактическия интелигентен живот“, се казва в изследването. "Ако интелигентният живот има вероятност да се самоунищожи, не бива да ни изненадва, че другаде има малко или никакъв интелигентен живот".

Изследователите отбелязват още, че ако някъде в галактиката има интелигентен живот, то той е „твърде млад, за да бъде наблюдаван“ и твърде далеч от Земята, за да бъде идентифициран.

Като част от проучването екипът актуализира уравнението на Дрейк от 1961 г., написано от д-р Франк Дрейк за оценка на броя активни комуникативни извънземни цивилизации в Млечния път. Смята се, че по-старата версия не отчита развиващите се свойства на звездите в нашата галактика, открития на свръхнови и екзопланети.
Екипът изследва също вероятността от живот в пребиотична среда, различните потенциални времеви рамки за биологична еволюция и вероятността сложният живот да се самоунищожи.

„Използвайки нашия модел, ако преценим колко сложни форми на живот се променят в Млечния път за определен период от време, бихме могли да разберем по-добре хипотезата за произхода на живота, хипотезата за уникална Земя“, се казва в статията, публикувана на база резултатите от изследването. Статията отчита и възможността за самоунищожение, която в миналото е била пренебрегвана от учените.