Next Level купува фитнесите „Флайс“
Веригата ще се разрастне с още 20 обекта в София
КЗК разреши "Некст Левъл Фитнес" да придобие едноличен контрол върху дружествата "Фитнес Флайс Корпорейшън". Така веригата Next Level ще се разрастне с още 20 обекта (като някои от тях са в процес на откриване) в София към досегашните 15 обекта, които оперира в столицата.
Обект на придобиване са "Пауър Роник", "Хепи Груп 1", "Фитнес Флайс Про", "Фитнес Флайс Груп".
Дружествата, които Next Level придобива, предоставят фитнес, спортни и възстановителни услуги в клубовете "Флайс". Подобно на Next Level, Фитнеси "Флайс" предоставят за ползване фитнес уреди за провеждане на тренировки, както и групови занимания, водени от инструктори.
Според КЗК пазарът на фитнес услуги у нас е силно фрагментиран, с множество участници, което обяснява и ниските стойности на пазарните дялове на конкуренти на пазара. Преди осъществяване на сделката, придобиващото предприятие заема първо място сред основните си конкуренти в град София (притежаващи верига от фитнес клубове), както по брой управлявани фитнес клубове, така и на база реализирани приходи, макар и с несъществена преднина.
Изводите на Комисията сочат концентрацията, въпреки, че групата ще запази първата си позиция, пазарният ѝ дял не надвишава 10-20%.
Кои са конкурентите?
В София има множество участници, опериращи спортни и фитнес клубове. Next Level се конкурира основно с дружества, които разполагат и управляват верига от фитнес клубове на територията на столицата, сред които Pulse, който има 12 обекта в София, Athletic с 8 обекта в София, Titanium с 5 обекта в София, Vibes с 5 обекта в София и Europe 2 фитнес обекта в София.
В близост до всеки един от придобиваните фитнес клубове (на разстояние 2 км), оперират обекти на конкурентни вериги, както и самостоятелни фитнес центрове, които не са част от верига. Данните показват, че няма придобиван обект, в близост до който да не са разположени поне 2 конкурентни фитнес центъра, като в повечето случаи броят им е значително по-голям - поне 4-5.
Комисията смята, че пазарът на предоставяне на спортни, фитнес и wellness услуги има потенциал за развитие, предвид нарастващото търсене от страна на клиентите, както и повишените възможности на пазарните участници за предлагане на тези услуги.
В решението се обръща внимание и на това, че конкурентът
"Пулс Мениджмънт" ЕООД е инвестирал 14 млн. лв. в нов мащабен комплекс, който се очаква да отвори врати през 2025 г.
Информацията е публично достъпна от сайта на Нова телевизия. Проектът предвижда изграждането на най-големия клуб от веригата Pulse - 5 етажна сграда, с обща площ от 6500 кв. м., която ще разполага с иновативна и просторна CrossRX зала, с мултифункционална зона с модерни уреди, със силова зона за развитие на мускулна маса, както и с просторни зали за групови тренировки.
Част от сделката е и "Бенефит Системс България". Това е единственото дружество от участниците в концентрацията, което е активно на пазара на извънтрудови (социални) придобивки за служители за спорт, отдих и възстановяване. Дружеството не притежава и не управлява фитнес клубове,
а предлага на работодателите широк спектър на достъп до услуги за възстановяване, спорт и отдих -
фитнес, плувни басейни, танци, йога, сауна, бойни изкуства и много други, които техните служители могат да използват като част от придобивките. Достъпът до тези придобивки се осигурява чрез карти MultiSport и се финансира изцяло или частично от работодателя или от работника.
Комисията счита, че на пазара на извънтрудови (социални) придобивки за служители за спорт, отдих и възстановяване чрез карти няма да настъпят съществени промени, тъй като както бе установено по-горе, обектите на придобиване и преди нейното осъществяване работят с карти MultiSport.
Пазарният дял на "Бенефит Системс България" е близък до този на "Никаса Билдинг", които може да упражняват конкуренция, чрез предлагането на взаимозаменяеми услуги, пише money.bg.