Новата политика на WhatsApp застрашава тайната на кореспонденцията
Клиентите на платформата се „превръщат в стока“, която Фейсбук ще продава, се казва в съобщение на Вайбър
Ръководството на месинджъра Вайбър смята, че последната актуализация на условията за ползване на WhatsApp са опасни за конфиденциалността на потребителите. Клиентите на платформата се „превръщат в стока“, която Фейсбук ще продава, се казва в съобщение на конкурентния месинджър Вайбър.
УотсАп промени условията в споразумението за ползване и задължи всички свои клиенти да споделят данните си с Фейсбук. По този начин компанията ще получи информация за телефонните номера, транзакциите и IP адресите на потребителите. По-късно от компанията заявиха, че новата политика за конфиденциалност не позволява на Фейсбук да получава достъп до преписката и списъка с контактите на потребителите.
Ръководството на компания Rakuten Viber смята, че актуализирането на условията за ползване на WhatsApp е опасно за конфиденциалността на потребителите.
Ако преди потребителите на УотсАп имаха право да не съобщават телефонния си номер на Фейсбук, в бъдеще това ще стане задължително условие за ползването на месинджъра.
Потребителят трябва да даде съгласието си, че приема новите условия, в рамките на 30 дни. В противен случай достъпът до акаунта им ще бъде прекратен, съобщи БГНЕС.
Тъй като Фейсбук и УотсАп сега стават едно цяло, от Вайбър смятат, че потребителските данни ще бъдат монетизирани повече от всякога.
„От клиент на месинджъра потребителят се превръща в стока, която Фейсбук продава на рекламодателите. Това трябва да бъде сигнал за тревога за всички, които държат на конфиденциалността“, смятат от компанията.