Новият шеф на пощите: Положението е наистина тежко

Икономика
09:52 - 05 Май 2022
1766
Новият шеф на пощите: Положението е наистина тежко

Новият директор на „Български пощи” Богдан Теофанидис още с встъпването си в длъжност той е разпоредил пълна проверка в държавното дружество, за да стане ясно кой е виновен за срива след хакерската атака и кой трябва да поеме отговорност.

Още в първия си работен ден той е разпоредил пълна проверка, за да стане ясно - кой е виновен за кибератаката. 

„Това, което мога да ви уверя е, че новото ръководство ще търси навсякъде. Дали е в сертификатите за сигурност, които са давани на „Български пощи”. Или е човешка грешка, немарливост, недофинансиране, може би, в много от случаите - всичко това подлежи на проверка, която ще бъде оповестена”, подчертава Теофанидис.

„Предвид тежката ситуация с атаката, първата цел на новото ръководство е да се справи максимално бързо с последствията от нея”, обеща новият директор на „Български пощи”.

Забавената реакция на служителите в Пощите след задействането на атаката е довела до пълния срив, сочат проверките до момента.

„Видно е също, без да бъдем експерти, че мерките за сигурност са били неглижирани и това е една от причините, както твърдят и експертите, за мащаба на пораженията на тази атака”, обяснява той.

Държавната агенция за национална сигурност е знаела за атаката 12 часа преди тя да се случи. Това обяви председателят ѝ Пламен Тончев. ДАНС е предложила и помощ - но от Пощите са отговорили, че ще се справят сами. Все още не е ясно - кой е взел това решение.

„Текат проверки. Ще се запознаем с тях при първа възможност, когато излязат резултатите”, посочи новият директор.

34-годишният Теофанидис е финансов и дигитален експерт с над 10-годишен опит в международни компании. Никога не е работил в държавно дружество.

„Съгласих се да поема „Български пощи”, защото споделям мисията да възродим и да реанимираме дружеството и Пощите да заемат правилното място в държавата като институция - от една страна, и като търговско дружество от друга”, обясни Теофанидис.

„Това, което се вижда почти веднага, е наистина тежкото състояние на дружеството. Не става дума само за материалната база, това е едно дружество, което е системно недофинансирано от държавата, наистина държавата сякаш е била мащеха, а не майка, било е неглижирано много години, това е дружество с 13 милиона загуба”, категоричен е той.

Новото ръководство вече преразглежда всички услуги, за да ги направи по-ефективни, съвременни и ориентирани към клиента.

Но задача номер едно е друга: „Първата цел на новото ръководство е да се справи максимално бързо с последствията от кибератаката.  Така че да може пълният набор от услуги, пълният им капацитет да бъдат използвани от българското общество. Това е наистина нещо, което се работи от ден 1, за да може хората да разчитат на оператора”, отбеляза Теофанидис.

„Разпоредили сме една коренна промяна в начина, по който „Български пощи” комуникира със своите клиенти, за да може посредством нашия уебсайт да информираме обществото, както и медиите, нашите клиенти, кои услуги работят, кои не, в какъв размер и по какъв начин”, обясни още той.

Финалната цел е пощите да станат дигитализирани и в тях да работят мотивирани и добре подготвени специалисти. „Със сигурност това е основен приоритет на новия управленски екип, а смятам и на правителството - да върнем този имидж, да върнем доверието на държавния пощенски оператор”, каза новият директор.

„Когато едно дружество се недофинансира с години, когато то е на загуба, когато в следствие на това имаме една истински остаряла материално-техническа база, имаме ниско заплащане, имаме също така доста занемарени процеси на работа, обучението на персонала, много са тези проблеми, когато тези неща се натрупат, е нормално хората да се съмняват”, е мнението на Теофанидис.

Преобразяването на „Български пощи” ще се фокусира върху основното им предимство - че само с тях може да се изпращат и получават пратки от цял свят. А сигурността ще се гарантира от експерти с голям опит, обещава Теофанидис.