НЗОК и "Информационно обслужване" се ритат по кокалчетата
Проф. Салчев обвини държавните айтита, че не работят като хората
Причините за сривовете в информационната система на здравната каса днес и през април са в дружеството "Информационно обслужване". Това докладва в парламентарната Комисия по здравеопазване управителят на касата Петко Салчев.
Той подчерта, че за да се подобри информационната система, трябва да има воля от двете страни:
"Аз почти при всеки отчетен период треперя нещо да не се случи, да не спре подаването на информация, защото това са 30 хиляди договорни партньори, които подават едновременна информация в отчетните периоди, за да могат да се генерират електронните финансови документи, да се извършват различните дебитни и кредитни известия, за да могат да бъдат извършени съответните плащания".
Натоварване на системата е причината за спиране на Информационната система на Здравната каса през април, информира Ивайло Филипов, изпълнителен директор на "Информационно обслужване". Той обяви, цитиран от БНР, че днес не е имало проблеми със спирането на системата:
"Твърдението на професор Салчев, че и днес системата ПИС (Персонализираната информационна система на НЗОК) отново е спряла да работи, не е вярно. Има инцидент, който е в 09.22-09.36 часа на болница "София Мед", която е спряла обработката на другите болници, но в 09.36 часа, или след 14 минути е отстранен проблема и системата ПИС работи".