Обществото ни е обсебено от женските гениталии

Тогава защо рекламите за секс играчки все още са считани за табу?

Свят
12:35 - 20 Юни 2019
4296
Обществото ни е обсебено от женските гениталии

Йоми Адегоке

Превод от в. „Гардиън”

Като се вземе предвид обществения интерес към женските органи – как трябва да изглеждат, как трябва да миришат, - тогава е много странно това, че те толкова често се премахват. Последният опит да се скрие всякакво споменаване на долните женски части идва от „МТА”, компанията, управляваща метрото в Ню Йорк, която е отхвърлила реклами на фирма „Дейм”, показващи секс играчки за жени. В момента от „Дейм” съдят „МТА”.

Макар от „МТА” да поддържат версията, че промотирането на „сексуално ориентирани продукти” отдавна е забранено, дефиницията се оказва доста хлъзгава. Няколко реклами със сексуално съдържание са били поставяни по спирките на метрото, включително такива за кондоми и лекарства за еректилна дисфункция.

Рекламите на „Дейм” не показват тела или лица, застинали в оргазмена физиономия, а самите им продукти не изглеждат вулгарно: те са гладки, в ярки цветове и лесно могат да бъдат объркани с някаква невинна играчка.

От компанията твърдят, че са инвестирали 150000 долара за рекламната кампания, за да стане тя по-приемлива, както и че са си сътруничили с „МТА”; тогава им е било казано, че те нямат никакви възражения към предложените им реклами. Междувременно, на „Химс”, фирма, продаваща лекарства за еректилна дисфункция, е било разрешено да поставят свои скандални реклами, съдържащи кактуси с фалическа форма и слогани като „твърдостта се постига лесно”, които са били посрещнати нормално.

Тази непоследователност не е учудваща, понеже мъжката сексуалност се смята за част от здравето на обществото (от колко още проучвания за средния размер на пениса имаме нужда?), докато самото съществуване на женската сексуалност е все още табу.

От „МТА” твърдят, че не става въпрос за сексизъм, посочвайки, че рекламите на друга нюйоркска фирма за секс играчки, „Ънбаунд”, отначало са били премахнати, защото съдържали „фалически символи”. (За разлика от „Дейм”, „Ънбаунд” отказва да премахне изображенията, които са били счетени за неприлични). През 2015 г. от „МТА” казват на компанията за бельо „Тинкс”, че техните реклами – показващи разрязан на два грейпфрут, леко наподобяващ женско дупе, и стекъл се яйчен белтък – са недопустими.

Така че „Дейм”не е първата фирма, свързана с женските гениталии, която е била подложена на натиск, както и няма да е последната.

Масажор "Осе" 

По-рано тази година, на компанията за женски секс играчки „Лола ДиКарло” беше дадена награда за иновации по време на „Панаир за електронни продукти, която по-късно им беше отнета, като организаторите казаха, че са сметнали техния масажор „Осе” за „неморален, неприличен, непристоен и циничен”. (След последвалото обществено недоволство наградата им беше върната). Чак през 2017 г. в Англия започнаха да показват реклами с хавлиена кърпа с кръв по нея, а не със синя течност, наподобяваща течен прах за пране. Проблемът не е свързан само с женското желание, а с цялата ни анатомия. Опитите да се цензурира женското тяло с някакви двойни стандарти, или напълно да бъде премахнато, показват колко се страхуваме от него.