Омбудсманът: „Топлофикация“ да си оправи фактурите

Информацията е в насипен вид и е неясна, негодува общественият защитник

Новини
10:45 - 25 Септември 2020
1336
Омбудсманът: „Топлофикация“ да си оправи фактурите

Омбудсманът на България - Диана Ковачева, разкритикува остро счетоводните документи на „Топлофикация“, с които се представя неясна информация за задълженията на абонатите.

„Потребителите не могат да разберат съдържанието от фактурите на „Топлофикация“, защото информацията е в насипен вид. Тя е неясна и освен това подвеждаща. Вижда се една сума, която трябва да се плати в определен срок. Това, обаче, не е дължимата“, каза омбудсманът пред Nova.

Тя показа пример, в който даден абонат дължи няколко хиляди лева още в първите редове на фактурата, но едва страница-две по-късно се вижда точната сума, която се очаква клиентът да заплати.

Ковачева каза още, че в подобна ситуация абонатът може да плати многократно по-висока сума, след което да започне един дълъг и мъчителен процес по възстановяването на наддадените средства.

Диана Ковачева призова от „Топлофикация“ да променят схемата си на фактуриране, като се позова още на стреса, който причиняват в обществото в условия на пандемия. Немалко хора са изпаднали и ще изпаднат във финансови затруднения и допълнителен стрес от подобно естество би могъл да има сериозен негативен ефект.