Омбудсманът призова мобилните оператори да не “режат” абонатите си сега

В ситуация на извънредно положение комуникацията е особено важна във всяко едно отношение

Новини
14:48 - 08 Април 2020
3197
Омбудсманът призова мобилните оператори да не “режат” абонатите си сега

Националният омбудсман Диана Ковачева призова мобилните оператори да не "режат" абонатите си в периода на пандемията, съобщиха от администрацията на националния обществен защитник.

Ковачева изпрати препоръка до изпълнителните директори на трите мобилни оператора - "Теленор България" ЕАД, "А1 България" ЕАД и "Българска телекомуникационна компания" ЕАД. В нея апелира да не бъде прекъсван достъпът на граждани до мобилни и стационарни услуги по време на извънредното положение в страната, което бе въведено с решение на народното събрание от 13 март 2020 г.

Ковачева получила жалби на граждани, в които алармират, че при забавено плащане, дори и с един ден, достъпът им до мобилни услуги е спрян.

"В извънредното положение заради пандемията с коронавируса, в което се намираме в момента, като омбудсман съм убедена, че не трябва да оставаме без необходимата ни телефонна и интернет връзка", пише тя.

"В ситуация като тази мобилната комуникация е особено важна във всяко едно отношение - тя ни е връзката с роднини, със спешните служби и е част от работата ни. Без нея и социалната изолация е труднопреодолима", пише омбудсманът до мобилните оператори.

Тя допълва, че много институции са на дистанционна работа, а децата и студентите - на дистанционно обучение.