Омбудсманът призова мобилните оператори да не “режат” абонатите си сега
В ситуация на извънредно положение комуникацията е особено важна във всяко едно отношение
Националният омбудсман Диана Ковачева призова мобилните оператори да не "режат" абонатите си в периода на пандемията, съобщиха от администрацията на националния обществен защитник.
Ковачева изпрати препоръка до изпълнителните директори на трите мобилни оператора - "Теленор България" ЕАД, "А1 България" ЕАД и "Българска телекомуникационна компания" ЕАД. В нея апелира да не бъде прекъсван достъпът на граждани до мобилни и стационарни услуги по време на извънредното положение в страната, което бе въведено с решение на народното събрание от 13 март 2020 г.
Ковачева получила жалби на граждани, в които алармират, че при забавено плащане, дори и с един ден, достъпът им до мобилни услуги е спрян.
"В извънредното положение заради пандемията с коронавируса, в което се намираме в момента, като омбудсман съм убедена, че не трябва да оставаме без необходимата ни телефонна и интернет връзка", пише тя.
"В ситуация като тази мобилната комуникация е особено важна във всяко едно отношение - тя ни е връзката с роднини, със спешните служби и е част от работата ни. Без нея и социалната изолация е труднопреодолима", пише омбудсманът до мобилните оператори.
Тя допълва, че много институции са на дистанционна работа, а децата и студентите - на дистанционно обучение.