Отива си култов автомобил за Европа

Последната бройка от хот-хеч Фокус Ес Ти беше произведена в завода на "Форд" в Саарлуис, (Германия), което слага край на дългата история на напомпаната версия на модела, която беше много популярна сред автомобилните фенове в Европа.
Производството на стандартния "Фокус" ще продължи до ноември, след което моделът най-накрая ще напусне пазара.
По-рано компанията спря производството на Фиеста Ес Ти и Мондео, което вече се отрази негативно на позицията й в Европа. Според Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (ACEA ), пазарният дял на "Форд" е спаднал до 3,3%. През първите осем месеца на 2025 компанията е продала 260 342 автомобила, докато "Фолксваген" записва почти три пъти по-голям резултат.
Сегментът на спортните хечбек продължава да се свива поради по-строгите екологични разпоредби. В допълнение към Фокус Ес Ти, европейците вече загубиха моделите "Хонда Сивик Тайп Ер" и "Хюндай ай20 Ен" и ай30 Ен. Сред наличните предложения на пазара са "Фолксваген Поло Джи Ти Ай", "Голф Джи Ти Ай/Ар, "Купра Леон" и "Ауди Ес3/Ер Ес3".
На фона на предстоящата забрана за нови двигатели с вътрешно горене до 2035 автомобилните производители изместват фокуса си към градски електрически автомобили като "Абарт 500и" и "Фолксваген Ай Ди.3 Джи Ти Екс".