Открита е загубена част от Земята

Намира се в центъра на планетата и е на 4 млрд. години

15:59 - 06 Декември 2019
Открита е загубена част от Земята

Австралийски учени неочаквано откриха следи от древен магмен резервоар в центъра на нашата планета. Възрастта на тази формация може да се сравни с възрастта на Луната. Както е известно, неотдавна учените потвърдиха, че Луната е много по-стара от земята.

Анализиран е изотопният състав на хелий, съдържащ се в 23 фрагмента от свръх дълбоки диаманти, изхвърлени от мощни вулканични изригвания. Важното е, че основната част от диамантите се формира на дълбочина 150-230 километра, откъдето се носи от потоци магма към повърхността. Имало е случаи, когато диаманти, образувани под земната кора на дълбочина 230-800 километра, са били пренесени на повърхността на Земята. Изследователите открили, че структурата на изотопите вътре в диамантите е подобна на структурата на газовете, съществували преди сблъсъка на Земята с Луната. След като нашата Земя се е образувала, тя много пъти е била подлагана на въздействия на други космически обекти, което впоследствие се е отразило върху нейната структура. Сега се търсят доказателства за предположението, че в недрата на земята има резервоар с вещество, чиято структура не се е променила през последните четири милиарда години.