Пакетът „Мобилност” влиза в сила
2 гласа не достигнаха да спечелим битката срещу предложението на Еманюел Макрон
Лоша новина за българските шофьори на тир - въпреки грандиозната кампания срещу готвените промени, т.нар. пакет „Мобилност” в крайна сметка бе приет в понеделник следобед. Със 156 на 154 гласа България и останалите страни - членки загубиха битката за отлагането на идеята, предложена от френския президент Еманюел Макрон. Промените влизат в сила в най-скоро време
Решението е взето на заседание на Европейския парламент в Страсбург. 14 евродепутати се въздържаха. В сряда правилата за превозвачите влизат в пленарната зала, след като цяла година успяхме да я отлагаме.
С приемането на поправките на фалит се подлагат хиляди фирми и се очертава огромен демографски и икономически проблем, посочиха представители на транспортния бизнес, които от дълго време протестират срещу въвеждането на пакета „Мобилност”.
„Не сме съгласни по инициативата командироване за каботажните превози и за инициативата за ограничаване на спането в кабините на камионите. Нашите камиони са модерни и са с много добри условия за нощуване", посочиха от бранша. Против сме въвеждането на т. нар. „ителигентен тахограф”, с който да се следи връщането на камионите и на хората в страните по произход, протестираха още представители на превозвачите.
Заплатите на шофьорите със стаж са 1000 лева месечно плюс 60 евро командировъчни на ден или 2500 евро чисти пари месечно, подчертаха представители на бранша. Това са повече пари, отколкото получават шофьорите в западните държави, заявиха те.
Според хора от бранша обаче повечето шофьори ще бъдат преназначени в европейски компании с достойни заплати и осигуровки. В последните 2 години има сериозен недостиг на водачи на тирове в цяла Европа.