Пълен абсурд: Поморие без автогара, за билети се виси на клек-будка с часове
Не е ясно къде са спирките на рейсовете, летовниците дебнат като на лов да не ги изпуснат
Туристите, избрали да летуват в Поморие, от години са изправени пред пълен абсурд, немислим за 21 век – в един от най-посещаваните ни курорти липсва...автогара. В същото време, повечето пътници пътуват точно с автобуси към китното морско градче.
За да си купят билет за връщане обаче, трябва да минат през „сървайвър” процедура – вместо цивилизована бус автогара ги очаква нелепо гише в центъра на градчето, близо до общината. Там, при ламарините, хората се редят на дълги опашки, за да успеят да си купят или презаверят заветното талонче.
Въпросното прозорче на будката с размери 20 на 40 см. освен миниатюрно и с пълна липса на видимост кой ви дава билета, е поставено толкова ниско, че пътниците стоят като на клек-шоп, докато успеят да получат билет, оплакват се препатили туристи, минали през мъчителната процедура.
Следва и друга нелепица – на същото прозорче се издават и абонаментни карти за градския транспорт, което прави нещата пълна каша и означава висене с часове в горещините.
„Чакахме на опашка за билети и трябваше да висим 40 минути, за да издадат абонаментна карта на жената пред нас. Това е безумие – пълно е с хора, които чакат за междуградски билет, но се налага да висят от сутринта до обяд на опашка.”, разказаха столичани, минали през пълната недомислица.
Проблемите на тръгналите да пътуват с рейс от Поморие обаче не свършват дотук. Напълно е възможно да изпуснете автобуса, защото никога не е ясно точно къде ще спре. Самите служители на касата предупреждават, че автобусът за София например може да спре и от едната страна на градинката, и от другата. Така пътниците трябва да отварят очи на четири, за да не пият една студена вода, в случай че автобусът ги подмине.
„Изкривихме си главите да оглеждаме, докато чакаме, за да не изпуснем рейса. Толкова ли няма начин да очертаят места, на които редовно да спират рейсовете?!”, недоумяват пътниците.
Още по-неприятно е преживяването „купи билет”, ако трябва да презаверите купено вече талонче. Тогава служителите на семплото гише може да ви свършат услугата, но може и да ви отпратят да тичате да търсите офисите на съответната автобусна компания.
Така закупили билети от „Юнион Ивкони”, се оплакаха, че са чакали час и половина на опашката, за да им кажат накрая, че не могат да презаверят талончетата им, а трябва да отскочат до офиса на фирмата на 5-6 спирки от там. Градските автобуси по този маршрут обаче са на половинчасов график.
След като чакахме час и половина, пътувахме още половин час, за да стигнем до автобусния превозвач. Оттам пък ни увериха, че ан въпросното гише е можело да ни презаверят билета, разказаха ходили по мъките туристи.
Измъчени в жегата пътници разказват и за още по-неприятни преживелици – дублиране на местата в рейса. Купен от въпросната „автогара” билет от Поморие за Варна в разкара на лятото се оказва абсолютно невалиден, след като рейсът се оказва претъпкан и места за редовните пътници няма. „Наложи ни се да пътуваме до Бургас, за да успеем от там да хванем рейс за Варна”, разказаха преживелите абсурда.
Снимка: Lupa.bg