Парламентът пусна джендъра в училищата и в детските градини

Мнозинството отхвърли промени в Закона за закрила на детето

Новини
14:00 - 29 Ноември 2023
8177
Парламентът пусна джендъра в училищата и в детските градини

Мнозинството в Народното събрание блокира законопроект на "Има такъв народ" за забраната за разпространение на материали в детските градини и училищата по теми за полова идентичност на децата, различна от биологичната.

Промените в Закона за закрила на детето бяха подкрепени само от 73 народни представители. 

Измененията бяха отхвърлени още на първо четене, като "за" тях гласуваха от ИТН, "Възраждане", БСП и 10 депутати от ГЕРБ-СДС.

Текстовете предвиждаха налагане на две забрани с предвидени санкции при нарушения.

Едната забрана -  за територията на всички предучилищни и училищни заведения и се отнасяше за разпространението на различни агитационни материали и провеждане на мероприятия или обучения на здравна, полова и обществена тематика, несъответстваща на общоприетите норми за понятието биологичен пол в обществото.

Другата забрана се отнасяше за медицинските услуги на деца, включващи хормонална или друг вид терапия, свързана с пола.

По време на продължилите близо два часа дебати депутатът от ИТН Цветан Предов подчерта:

"Децата представляват бъдещето и ние сме задължени да запазим тяхното психическо, емоционално и физическо здраве".

Маргарита Махаева от "Възраждане призова да не се изкривява понятието "права на детето":

"Когато станат пълнолетни, ако искат и в еднорози да се превръщат -

тяхна си работа, но докато в тях бушуват хормонални бури, дотогава ние нямаме право да се намесваме".

Лидерът на БСП Корнелия Нинова:

"И неслучайно тези сили, които искат да въведат Истанбулската конвенция и всички тези последици от нея, неслучайно се ориентират към децата и към младите".

Председателят на образователната парламентарна комисия Красимир Вълчев от ГЕРБ окачестви дебатите като идеологически и оспори фокусът да е само върху училищата:

"Такива са интернет, такива са медиите, такива са много други фактори на средата. Ние не водим цялостният разговор за възпитателната функция, хващаме една част."