Първи немски гигант обяви: Продаваме само електромобили от 2025 година

Новини
16:18 - 16 Май 2024
23790
Първи немски гигант обяви: Продаваме само електромобили от 2025 година

Продажбите на електрически автомобили в Европа, а и извън нея, не оправдават очакванията и много производители преразглеждат плановете си, удължавайки живота на моделите и двигателите с вътрешно горене, докато чакат по-добри времена. 

Opel обаче не е сред тях, като компанията потвърди първоначалните си планове да продава само електрически автомобили на Стария континент от 2025 г., предаде automedia.investor.bg.

Това беше заявено директно от изпълнителния директор на Opel - Флориан Хютл, който в интервю за Automotive News заяви, че в Рюселсхайм залагат на електричеството, а целта е да направят новите EV автомобили наистина достъпни за по-широка клиентска база.

Изявлението на шефа на марката идва по време на представянето на новия електрически Opel Frontera, наследник на Crossland. Той се предлага с мек хибрид или с двигател, захранван с батерии, чийто деклариран пробег, изчислен според цикъла WLTP е над 300 км за основната версия и над 400 за версията Longe Range.

Цените на електрическия вариант в Германия стартират от 29 000 евро.

Изборът на задвижване е възможен благодарение на мултиенергийната платформа на Stellantis, която обаче Opel не иска да продължи да използва. „С Frontera и новия Grandland ние завършваме първата фаза на електрификация на Opel, където електрическите задвижвания и двигателите с вътрешно горене съществуват едновременно“, обяснява Хютл и допълва:

„Ще продължим напред със следващото поколение модели на Opel, които ще бъдат чисто електрически. Даваме добър пример с концепцията Experimental. Opel обича да работи с концептуални автомобили и ги превръща в реалност. 

The Experimental показва следващата стъпка в нашите планове да бъдем напълно електрически.“

За да направи електричеството още по-достъпно, Opеl ще разработи нов EV модел с начална цена под 25 000 евро. Всъщност това ще бъде „братовчед" на новия Citroen C3 и на следващата електрическа Fiat Panda, следователно базиран на платформата Smart Car на Stellantis.