Първо в Lupa.bg: ДАИ под блокада на 7 октомври

Общество
16:50 - 25 Септември 2020
7480
Първо в Lupa.bg: ДАИ под блокада на 7 октомври

Стотици автоинструктори и курсисти излизат на протест на 7 октомври срещу ръководството на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ (ИААA). Те са недоволни от промяната на текстове в наредби, тъй като според тях това ще увеличи корупционните практики при вземане на книжка.

На проведения Национален съвет на Съюза на центровете по авто-мото подготовка на 16-17 септември, в който участваха представители от над 20 областни региона, бяха  взети решения за действията на бранша във връзка със спорните текстове и предложенията, касаещи нормативната уредба.

"Сега „Автомобилна администрация” си прави каквото си иска. От три години чакаме да се назначат председатели на изпитни комисии, да дойдат да изпитват нашите курсисти и да се отпуснат допънителни дати за провеждане на  изпити. Вместо диалог, който търсим с тях от наша страна, срещаме противодействие от тях с написани на тъмно наредби, изпълнени с лобистки текстове, целящи прокарване на корупционни практики. Текстовете са в противовес на това, което министър Росен Желязков казва, че трябва да се намали административната тежест към учебните центрове. Въвеждат се нови изисквания, които ще доведат до нови корупционни практики”, коментира председателят на Съюза на центровете на авто-мото подготовка Йонко Иванов.

„Неотдавна беше пуснат инкогнито от шефовете на Автомобилна администрация един проект на Наредба 37, който бе изпратен на избрани лица с молба да не се разпространява. В текста са залегнати допълнителни тежести – въвеждат се нови четири допълнителни институции в лицето на ,,Пожарна безопасност”, Служба "Трудова медицина”; изисква се застраховка ,,Професионална отговорност” (след като имаме Гражданска отговорност и застраховка на местата), която поражда огромно учудване, тъй като съгласно Кодекса за застраховането, същата се изисква за застрахователни брокери и агенти. Учебният кабинет вече ще има регистрация на търговски обект, може би ще искат и въздуховод, да учим курсистите как се прави дюнер. Следващото изискване е всички автомобили да бъдат на учебния център. Всичко това са лобистки текстове, които се коментират на ухо”, поясни специалистът.

"Да не говорим за електронната система за контрол, селфита, камери и смартфони по време на вътрешните изпити, която определено вече съществува, и е направена с корупционна цел, която няма да подобри качеството на обучение, а ще утежни цената", предупреди Иванов.

Той прогнозира, че шофьорските курсове ще поскъпнат с поне 300 лева заради новите изисквания, пораждащи нови корупционни схеми. „Така ние ще плащаме на още 4 институции, така че няма как това да не се отрази на джоба на курсистите. За да се предотврати това, ще търсим среща с премиера. При липса на диалог и неразрешаване на проблема излизаме на протест срещу ,,Автомобилна администрация ”, каза още Йонко Иванов.