PayPal иска да придобие Pinterest в сделка за $45 милиарда
Сделката може да е предвестник на още сливания между финтех компании и социални мрежи
Дигиталните плащания и онлайн пазаруването отдавна вървят ръка за ръка. Сега PayPal се опитва да обедини едното с другото, пише New York Times, цитирайки източници, според които гигантът от Силициевата долина е предложил да придобие приложението Pinterest за сумата от 45 милиарда долара.
Сделката може да е предвестник на още сливания между финтех компании и социални мрежи в областта на електронната търговия, съобщава Reuters. Преговорите се случват в момент, в който пазаруващите онлайн все повече купуват стоки, които са видели именно в социалните мрежи, често следвайки инфлуенсъри в платформи като Instagram и TikTok.
Придобиването на Pinterest ще позволи на PayPal да се възползва повече от ръста на електронната търговия и да увеличи печалбите си чрез приходи от реклама.
Според назованите източници, PayPal е предложила 70 долара на акция за придобиването на Pinterest. Доставчикът на онлайн плащания се надява да проведе успешно преговорите и да обяви сделката до представянето на тримесечните си резултати на 8 ноември.
И все пак трява да уточним, че придобиването все още не е сигурно и че условията може да се променят. В момента се водят усилени преговори и представителите и от двете компании се въздържат от коментар.
Гигантът в онлайн разплащанията PayPal е сред големите бизнес победители по време на пандемията, защото още повече хора използваха услугите му, за да пазаруват онлайн и да плащат сметките си с цел да избегнат излизането от вкъщи, пише money.bg.
Акциите на компанията са поскъпнали с около 36% през последните 12 месеца, което ѝ дава пазарна капитализация от близо 320 милиарда долара.
Pinterest също отчита огромен ръст на потребителите, търсещи най-вече идеи за домашни ремонти. След смекчаването на локдауните обаче, от компанията отчитат забавяне на ръста на потребителите, особено в САЩ, които са най-големият ѝ пазар. Pinterest беше оценена на около 13 милиарда долара, когато стана публична компания през 2019-а година.
Анализатори отбелязват, че преговорите за сделка между PayPal и Pinterest показват потенциала други социални мрежи и финтех компании да обединят сили, за да се наложат на пазара на електронна търговия.