Печалбата на белгийската пивоварна "А Бе Инбев" расте, но в САЩ се срива
Печалбата на най-голямата пивоварна компания в света "А Бе Инбев" (AB InBev) се е увеличила през третото тримесечие на годишна основа. Белгийският производител на алкохолни напитки отчете печалба от 1,472 милиарда долара, или 0,73 долара на акция - малко по-висока, отколкото през същото тримесечие на миналата година, информираха Асошиейтед прес и ДПА.
Без отчитане на еднократните разходи, основната печалба на "А Бе Инбев" е нараснала до 1,735 милиарда долара, или 0,86 долара на акция, спрямо 1,682 милиарда долара, или 0,84 долара на акция, постигнати през третото тримесечие на 2022 г.
Печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизации (EBITDA) е била нагоре с 4,1 на сто до 5,431 милиарда долара. Приходите през тримесечието юли - септември са нараснали с 5 на сто до 15,574 милиарда долара.
За цялата година компанията очаква маржът на печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизации да бъде в съответствие със средносрочната ѝ перспектива: от 4 до 8 на сто, а приходите да се увеличат.
Приходите на "А Бе Инбев" в САЩ за периода юли - септември обаче са се сринали с 13,5 на сто.
Пивоварната отбелязва, че продажбите ѝ на дребно са намалели главно поради спад на обемите на нейната марка бира "Бъд Лайт" (Bud Light).
Продажбите на "Бъд Лайт" се сринаха на фона на невиждана до момента реакция на потребителите в САЩ, след като марката изпрати възпоменателна кутия на трансджендъра инфлуенсър Дилън Мълвани в началото на април. Това доведе до оттегляне на потребителите и коства на марката първото ѝ място като най-продавана бира в Съединените щати.
Продажбите на "Бъд Лайт", изчислени в щатски долари, са намалели с цели 29 на сто през четирите седмици, приключващи на 21 октомври,
в сравнение със същия период година по-рано, според данни на "Нилсън" (Nielsen). Те са намалели с близо 19 на сто от началото на годината.