Планират разделянето на жп мрежата на три лота
Министърът на транспорта отхвърли твърденията, че печелившите линии са предназначени за частни превозвачи
Планираме разделянето на железопътната мрежа за превоз на пътници на три лота. Това заяви служебният министър на транспорта и съобщенията Красимира Стоянова по време на открита дискусия за предстоящата процедура за възлагане на обществени превозни услуги с железопътен транспорт.
Стоянова припомни, че трите лота са планирани да бъдат: София - Пловдив - Бургас, София - Горна Оряховица - Варна и всички останали. По думите ѝ това разделение няма да доведе до загуба на работни места в железопътния сектор, а идеята за лотовете е единствено да се повиши качеството на услугата.
Транспортният министър обясни, че продължителността на договора за всяка една обособена позиция е осем години, а ефективното изпълнение на договорите е планирано да започне от 2026 година.
Но от думите на Стоянова стана ясно, че тя няма политическа подкрепа за разделянето на железопътната мрежа на лотове, а се надява да срещне подкрепата на обществото.
Освен това Красимира Стоянова
отхвърли и твърденията, че печелившите железопътни линии са предназначени за частни превозвачи.
Тя посочи, че няма предназначаване на лотове и линии за когото и да било - БДЖ може да участва за всяка една линия.
По думите на Стоянова железопътният транспорт най-много се нуждае от подкрепата на държавата и добра политика.
Плановете за разделяне на железопътните линии в три лота могат да доведат до неефективност на държавната железница.
Това заяви президентът на Конфедерацията за независими синдикати в България (КНСБ) Пламен Димитров по време на откритата дискусия в Министерството на транспорта и съобщенията, предаде БТА.
„Ситуацията в БДЖ в момента е сходна на тази в „Български пощи“,
заяви Димитров. „Има и второстепенни линии, които не са толкова привлекателни за пътниците. Те ще имат нужда от финансиране“, обясни още той.
Синдикатите настояват, че е важно на пазара да има един водещ оператор на услугата, тъй като пазарът е малък. Според Димитров трябва да има редовно правителство, което да носи отговорност за тези решения.