По български: Американците го удариха на битов алкохолизъм
Продажбите на алкохол скочиха до небето в Ню Йорк - епицентър на епидемията от коронавирус в САЩ, където магазините за продажба на спиртни напитки са от „основно значение“, за разлика от много други затворени заведения и магазини, съобщава АФП.
Дейниъл Толман от Sutton Wine Shop в Манхатан споделя, че в някои дни оборотът е 3-4 по-висок от обичайното. Щатският Отдел за спиртни напитки потвърди за сериозното увеличение на продажбата на алкохол, но отказа да даде точни цифри.
"Много хора пият вино докато се хранят, мисля, че става дума повече за навик“, каза Стефан Калогридис, президент на отдела. По думите му обявяването на алкохола за "основна стока“ е било "правилното решение на губернатора“.
Ивън Кучиниело от Ambassador Wines отчете, че бизнесът е бил "много добър“, а клиентите, които досега обикновено купували по 2-3 бутилки, сега пазаруват много кашони. "Всички искат да пият“, потрива ръце той.
След като баровете и ресторантите бяха затворени заради коронавируса, все повече и повече нюйоркчани започват да запиват здраво вкъщи. Някои от тях, мъчени от самотата в условията на карантина, дори си организират виртуален Happy hour в онлайн приложения, за да привлекат жадна компания за общуване.
Продавач от магазин, пожелал анонимност, разкри, че не всичко е купон и веселба. Той призна, че "бизнесът процъфтява", но хората са "много стресирани“.
Тъй като много от обичайните му клиенти работят на "Уолстрийт“, според него "когато това (пандемията) приключи, клиниките за рехабилитация на алкохолици ще направят големи пари“.
На 16 март, когато в Ню Йорк бяха затворени училищата, баровете и ресторантите, а "Уолстрийт“ се срина с 12,98% - най-резкият спад от Черния понеделник през октомври 1987 г., продажбите онлайн на алкохолни напитки скочиха със 131%, съобщи Линдзи Ендрюз, президент на Minibar Delivery.