По-евтиният айфон вдигна продажбите с 12% в Китай
Доставките на iPhone-и в Китай скочиха с около 12% през март, след като компанията Apple Inc. и нейните търговци на дребно намалиха цените, показват официални данни, цитирани от Блумбърг, което предполага, че усилията за спиране на ускоряващия се спад в продажбите през предходните месеци започват да дават резултати.
Правителствените данни показват, че доставките на смартфони с чуждестранна марка - по-голямата част от които са устройства на Apple, са нараснали до 3,75 милиона броя през март спрямо година по-рано. Това представлява обрат в сравнение със спада с цели 37% през първите два месеца на 2024 г., сочат изчисления на Блумбърг, базирани на месечен доклад на Китайската академия за информационни и комуникационни технологии. Официалните данни се появиха, след като главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук коментира миналата седмица тримесечния финансов доклад на технологичния гигант и отбеляза, че
бизнесът с iPhone-и в континентален Китай се разраства, но без да предостави повече подробности.
Apple се бори да възвърне китайския си бизнес от 2023 г. насам, когато възходът на местни конкуренти като Huawei Technologies Co. и неофициалната забрана за използване на iPhone в китайските държавни агенции и фирми започнаха да потискат най-важния пазар на американския технологичен гигант след този в САЩ. Данните на Китайската академия за информационни и комуникационни технологии показват, че
доставките на чуждестранни смартфони са намалели с 27% през първото тримесечие на 2024 г.
Добрият ръст на доставките на iPhon-и в Китай през март е факт, след като Apple и нейните китайски дистрибутори започнаха да намаляват цените в началото на 2024 г. Миналата седмица изненадаха инвеститорите с прилично постижение на тримесечните приходи на компанията в Китай, противопоставяйки се на данни от доста месеци, които показват ускоряващ се спад в продажбите на iPhone-и в азиатската държава.
Тм Кук отбеляза, че приходите от продажбите на iPhone в континентален Китай са нараснали "на отчетена база", преди корекциите, свързани с прекъсванията на веригите за доставки заради коронавирусната пандемия през 2022 г. Той не даде подробности за този показател, освен да потвърди отново ангажимента на Apple към пазар, който се свива, но
все още представлява 18% от нетните продажби на американската компания.
Инвеститорите наблюдават представянето на компанията в Китай поради ролята на страната като огромен пазар и глобална производствена база за iPhone. Те също така следят за двигатели на растежа и извън страната. Тази седмица Apple представи нов iPad Pro и по-голям iPad Air, опитвайки се да съживи още една от своите продуктови линии, посочва Блумбърг.