ПО ПРАЗНИЦИТЕ: Подгответе се за дълги опашки и по-бавни проверки на летищата
Всички летища, включително и Летище София, очакват значително повече пътници по време на празниците, което означава по-дълги опашки, по-бавни проверки и повече риск за непредвидени ситуации. За това предупреди Европейският потребителски център (ЕПЦ )на интернет страницата си и публикува съвети на пътниците как да се подготвени и спокойни по време на пътуването си.
Ако полетът закъснее повече от два часа, авиокомпанията е задължена да се погрижи за вас. Това означава, че трябва да осигури безплатна храна и напитки, както и да предостави информация кога трябва да излети полетът.
При по-дълги закъснения, включващи нощувка, авиокомпанията трябва да организира и заплати хотел и транспорт. А ако чакате повече от 5 часа, можете дори да се откажете от полета си и да получите обратно парите си за билета. В случай че пристигнете с повече от 3 часа закъснение на финалната дестинация, може да имате право на финансова компенсация, посочват ЕПЦ.
В случай, че авиокомпанията направи свръхрезервации и не успеете да се качите на борда поради тази причина, имате право на пренасочване към друг полет или пълно възстановяване на стойността на билета, както и на грижа за времето на изчакване на другия полет.
Ако багажът се загуби отидете на гишето за багаж и попълнете протокол (PIR) веднага. Това е първата стъпка към обезщетението. Съберете документите си и подайте жалба към авиокомпанията възможно най-бързо, но не по-късно от 7 дни от датата на полета, съветват ЕПЦ.
Планирайте време за опашките. Пристигнете на летището поне 2-3 часа по-рано. Подгответе се за проверки. Уверете се, че имате всички документи на достъпно място, а ръчният ви багаж е подготвен спрямо указанията на летището и авиокомпанията за течностите и това колко може да вземете на борда. Проверете статуса на полета си. Една бърза проверка преди да тръгнете може да ви спести часове чакане, допълват ЕПЦ.
Най-големият брой жалби, подавани в ЕПЦ, са свързани с отменени или закъснели полети, загубен багаж, както и с проблеми след покупка от онлайн търговци, каза за БТА през лятото директорът на центъра Соня Спасова.