Похарчили сме 16 милиона лева за шоколади с играчки за година
Това прави средно по 5,40 лева на домакинство

Българите са купили близо 172 хил. кг шоколадови изделия с играчки през 2022 г., увеличавайки консумацията с близо 2% за една година. Това показват последните данни за пазара на Euromonitor International, цитирани от Investror.
Във финансово изражение продаденият обем се равнява на 16,2 млн. лева, като и тук се вижда ръст, и то доста по-значителен – от 9,4%. Това означава, че домакинствата са похарчили средно по 5,4 лева за шоколадови изделия с играчка.
Компанията подчертава, че по-бързият ръст на стойността в сравнение с този на обема се дължи на по-скъпите продукти в резултат на по-високите производствени разходи и поскъпването на суровините, опаковките и транспорта.
В данните се изтъква, че българите обръщат все повече внимание на здравето си, когато става въпрос за продуктите, които консумират. Това, от своя страна, засилва търсенето на подобни продукти, както и иновациите, като вече се продават много нови продукти с твърдения, че са по-здравословни, например със съдържание на микроорганизми, които са полезни за чревната микрофлора.
През 2022 г. домакинствата в Източна Европа са харчили средно по 4,2 долара за шоколадови изделия с играчки. Това е доста над средното ниво от 2 долара на домакинство.
Световният пазар на шоколад с играчки е в застой, показвайки ръст от само 0,5%.