Porsche отлага електрификацията и се завръща към бензиновите двигатели

Eлектрическиsj кросоувър K1 няма да се появи на пазара до края на десетилетиеjf

Новини
12:45 - 14 Май 2025
680
Porsche отлага електрификацията и се завръща към бензиновите двигатели

Германският автомобилен производител Porsche значително коригира стратегията си за електрификация, отдалечавайки се от предварително обявените амбициозни планове. Както съобщава авторитетното издание Automobilwoche, позовавайки се на вътрешни източници, компанията отлага пускането на пазара на електрическите версии на емблематичните спортни модели 718 Boxster и Cayman поне до 2027 година.

Още по-съществено изместване във времето се отнася до флагманския триредов електрически кросоувър K1, за който вече е ясно, че няма да се появи на пазара до края на текущото десетилетие.

Една от причините за промените са регулаторните ограничения, наложени в Европейския съюз. По-специално, поради новите стандарти за киберсигурност, Porsche беше принудена да спре производството на бензинови модели 718 през 2024 година. В резултат на това на европейския пазар се образува празнота в моделната гама, която според новите планове на компанията ще остане незапълнена поне две години. Този временен вакуум принуди компанията да отложи пускането на пазара на електрически версии, които трябваше да наследят настоящите бензинови модели.

Поради промяна в стратегическия курс,

Porsche временно спира разширяването на своето подразделение за батерии

Cellforce Group, което трябваше да стане основен доставчик на високопроизводителни батерии от ново поколение за спортните електрически автомобили на марката. Концернът сега обмисля алтернативни сценарии за развитие, включително връщане към бензинови двигатели с вътрешно горене или мека хибридизация на своите модели. Въпросът за по-нататъшното участие на компанията в проекти за разработване на твърдотелни батерии, които се смятаха за обещаваща технология на бъдещето, също остава отворен.

Показателно е и преразглеждането на плановете за кросоувъра K1, който преди това беше обявен за електрически флагман на марката, който би трябвало да съчетава спортна динамика със семейна функционалност. Според нова информация, моделът може да получи не само хибриден силов агрегат, но и традиционен бензинов вариант,

което би било сериозно отклонение от първоначалната концепция за електрификация на флагмана.

В същото време Porsche не се отказва напълно от електрификацията - напротив, елементи от новата хибридна платформа V4Drive вече се въвеждат в моделната гама. В частност, тази технология се използва от новото Porsche 911 GTS, а очакваният GT2 RS най-вероятно също ще бъде хибрид. Вместо това, изцяло електрическа версия на легендарния модел 911, според запознати, може да не се появи преди 2030 година, тоест след още пет години.

По този начин, предварително обявената цел за постигане на

80% дял на електрическите превозни средства в общите продажби до края на 2030 година сега изглежда малко вероятна.

Porsche преминава към много по-предпазлива и гъвкава стратегия, адаптирайки решенията си към техническите предизвикателства, регулаторния натиск и промените в предпочитанията на потребителите. Това показва, че компанията е готова да запази наследството си и гъвкаво да реагира на пазарните предизвикателства, вместо сляпо да се придържа към гръмки декларации, пише fakti.bg.