Правят 3 огромни фабрики за електромобили в Европа

Необходими са €7 милиарда за заводите в Германия, Италия и Франция

Новини
17:42 - 13 Февруари 2024
7177
Правят 3 огромни фабрики за електромобили в Европа

Европейската индустрия за електрически превозни средства иска да намали зависимостта на Европа от китайските електромобили. Два от най-големите производители на автомобили в Европа Stellantis и Mercedes-Benz ще създадат три нови гигафабрики за електрически превозни средства в Европейския съюз през следващите години.

Набраните средства достигат около 4,4 милиарда евро.

Според двете компании средства, необходими за тези фабрики, се очаква да бъдат около 7 милиарда евро общо.

Заводите ще са в Кайзерслаутерн в Германия, Термоли в Италия и във Франция, като още не е известно къде точно. Очаква се да бъдат наети общо около 6000 души.

Три от банките, които финансират проекта са BNP Paribas, ING, Deutsche Bank и Intesa Sanpaolo.

Правителствата на Германия и Франция също са вложили с около 1,3 милиарда евро.

Европейският автомобилен сектор е по-притиснат от всякога от китайското господство, особено що се отнася до електрическите превозни средства.

Китайската компания за електромобили BYD, която изпревари лидера в сектора Tesla по продажби през четвъртото тримесечие на 2023 г., вече се кани да доставя електромобили в Европа, а и освен това планира и да строи фабрика на континента. Продажбите ѝ достигнаха 526 000, спрямо 484 500 на компанията на Мъск.

По данни на Statista Китай е произвел около 5,47 милиона акумулаторни превозни средства през 2022 г., което представлява повече от половината от глобалните електрически превозни средства.

Вече има притеснения относно това, че Китай заема ключова позиция във веригата за доставки на батерии за електрически превозни средства, която потенциално може да използва като лост, ако се появят повече геополитически напрежения със САЩ и ЕС.

Китай вероятно ще построи още около 160 гигафабрики до края на десетилетието, докато Европа около 36, според Benchmark Mineral Intelligence. Това може да направи китайските електромобили още по-евтини от преди, особено след като батерии ще се произвеждат на местно ниво.