Предлагат три автобусни линии да станат градски

Населението в южните квартали се е увеличило многократно и е налице нуждата от по-редовен градски транспорт

Новини
14:57 - 04 Януари 2021
2004
Предлагат три автобусни линии да станат градски

Независимият общински съветник Борис Бонев и "Спаси София" са внесли доклад в СОС за превръщането на крайградските автонусни линии 64, 67 и 98 в градски.

В доклада се казва, че южните столични квартали зависят от тези линии, а тъй като са крайградски, те не са толкова бързи и удобни.

"Населението в тези квартали се е увеличило многократно и е налице нуждата от по-редовен градски транспорт", подчертава Бонев.

Според Спаси София, неадекватният транспорт кара жителите на тези квартали да разчитат предимно на личен транспорт, а това увеличава задръстванията, шума и замърсяването на въздуха в столицата.

Обслужването на посочените линии не може да бъде подобрено докато те са със статут на крайсградски. Големите интервали на движение, лошата свързаност с метрото и факта, че последните курсове са около 22:30 часа са проблем за хората. Това налага преобразуването на линиите 64, 67 и 98 в градски, за да се осъществят необходимите промени.

Съществен принос за трафика по двата основни булеварда в южна София – бул. „Черни връх“ и бул. „Симеоновско шосе“, оказва малкият транспортен капацитет на градския транспорт. Двата разчитат основно на линиите 64, 67 и 98, като и трите са основен довеждащ до метрото транспорт.

Съществуването на двете метростанции „Г. М. Димитров“ и „Витоша”, както и множеството линии на наземния транспорт коло тях, са достатъчна причина за значително увеличаване на пътникопотока по трите линии при подобряване на обслужването като се добавят на още коли и се намалят интервалите на движение, допълва Бонев.

Независимият общински съветник Борис Бонев очаква всички негови колеги от СОС да го подкрепят, за да могат жителите във всички части на столицата да се радват на бърз и редовен градски транспорт. Това бързо ще доведе до намаляване на задръстванията, подобряване на въздуха, както и до наличието на повече места за паркиране.