Приносът на „Лидл България“ към икономиката за 2021 г. - 1,61 млрд. лв.

Безспорен лидер в бранша сме по средни нива на заплащане, хвалят се от веригата

Новини
15:35 - 24 Ноември 2022
3261
Приносът на „Лидл България“ към икономиката за 2021 г. - 1,61 млрд. лв.

Общият принос от дейността на „Лидл България“ към икономиката на страната за 2021 г. е 1,61 млрд. лв., съобщи пред журналисти Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на компанията.

Наред с общия ръст от 44 на сто спрямо 2019 г., втората оценка на икономическото въздействие на веригата, изготвена от Института за пазарна икономика (ИПИ), показва значителен ръст в основните пера – стоки от България и лидерство в бранша по средни нива на заплащане. Измерването на всеобхватния отпечатък на компанията върху икономиката на страната бе направено за първи път през 2019 г. и той стана известен като „Ефектът Lidl“, посочи Лъчезар Богданов, главен икономист на Института за пазарна икономика.

„Постигнахме този резултат с усилията на целия ни екип и партньори в едни доста предизвикателни години, за което искрено благодаря на всички тях.

1,61 милиарда лева е приносът ни към българската икономика.

Вярваме обаче, че ефектът Lidl е много по-всеобхватен. Той включва в себе си и приноса към нашите клиенти, които намират в Lidl качество на добра цена, пазаруват бързо, удобно и пестят време и средства. Тук е и приносът към нашите служители, които откриват в наше лице сигурен и стабилен работодател, както ѝ приносът към българските доставчици, които растат заедно с нас и могат да разчитат на коректен и надежден партньор. И не на последно място е и приносът ни към обществото чрез различните социално отговорни инициативи и програми, които развиваме. Всичко това е Ефектът Lidl“, каза Милена Драгийска.

За втора година оценката затвърждава ролята на компанията като един от значимите инвеститори, данъкоплатци, работодатели и бизнес партньори в страната.

Сред интересните изводи, които показва новият доклад, е, че „Лидл България“ е безспорен лидер в бранша по средни нива на заплащане. През 2021 г. средната месечна заплата в компанията е с 81 на сто над средната в сектор „Търговия на едро и дребноЧ и с над 53 на сто по-висока от средната работна заплата за страната.

Над 71 млн. лв. са нетните разходи, които компанията е направила за възнаграждения на своите служители през 2021 г.,

като към онзи момент екипът на компанията е наброявал над 3300 души. Сега в компанията работят над 4000 души, каза Милена Драгийска.

За последните 2 години компанията значително разширява и партньорството си с българските производители – с 11 на сто е нараснал делът на техните стоки в асортимента на веригата.

Само за 2021 г. плащанията за стоки към български производители възлизат на 544 млн. лв.

Към тях се добавят още около 11 млн. лв. други стоки и близо 65 млн. лв. износ, реализиран от българските производители в търговската мрежа на Lidl в Европа. Компанията е и един от най-големите данъкоплатци в страната - през 2021 г.

„Лидл България“ е внесла 42,3 млн. данъци в държавния и местните бюджети.

„Високият ръст, който отчетохме в резултатите от дейността на „Лидл България“ при тази втора оценка, е много добър показател за устойчивото развитие на компанията. Направеният анализ включва преките ефекти, които се формират от разходите на компанията, и непреките ефекти – създаденото допълнително търсене по веригата на стойността.

Това означава, че всеки 100 лв., които веригата е похарчила в България през миналата година, са допринесли за икономиката с общо 171 лв.

Това на практика показва колко важен е икономическият принос на всяка една компания, която работи честно и прозрачно и прилага добри практики във всяка сфера на своята дейност. Вярвам, че подобна оценка може да бъде добър пример за бизнеса от всеки сектор на икономиката“, заяви Лъчезар Богданов.

Очакванията са рецесията, която се очертава в Европа, да окаже влияние на българската икономика след април 2023 година, при всичката условност на тази прогноза, каза Милена Драгийска. През 2023 година очакваме ръст на оборота на компанията в рамките на 6 процента заради инфлацията, войната в Украйна и забавяне ръста на икономиката в Европа. През 2024 година се надяваме на ръст в порядъка на 9-10 процента, допълни тя.