Продажбите на „Рено“ се сринаха с 30% след напускането на Русия
Френският производител на автомобили разкрива щетите от загубата на ключов за него пазар
Френският производител на автомобили „Рено“ обяви, че продажбите на автомобилите му са се сринали с 30% през първата половина на 2022 година след оттеглянето от руския пазар, заради войната в Украйна.
Това е един от първите западни производители на автомобили, който разкрива щетите от загубата на ключов за него световен пазар.
„Рено“ беше автомобилната компания, която се радваше на най-големи продажби в Русия. След напускането на страната през първите 6 месеца на 2022 година глобалните продажби на „Рено“ са намалели до малко над един милион автомобила. А като се изключат продажбите от руския завод АвтоВАЗ, броят на продадените коли е намалял с 12% на годишна база. Акциите на френската компания паднаха с 2,3% в началото на днешната търговия.
Русия беше вторият по големина пазар на „Рено“ преди войната, отчитайки 15% от приходите, съобщава JPMorgan.
Фирмата, която произвежда популярни модели като Dacia Duster и Renault Clio, прекрати дейността си в страната по-рано тази година и заяви, че ще продаде Renault Russia, както и 67,7% дял в АвтоВАЗ. След това от Руската федерация дойде новината, че фабриката ще започне да произвежда нови модели на култовия в миналото соц-автомобил Москвич, като някои от версиите му ще бъдат електрически.
През май тази година от „Рено“ заявиха, че ще продадат завода на руски научен институт само за 1 рубла с шестгодишна опция за обратно изкупуване.