Производителят на „Милка“ вдигна печалбата с 60%
Приходите на Mondelez International за 2023 г. са се увеличили с 14% - до $36,02 милиарда
Американската компания Mondelez International, един от най-големите в света производители на захарни изделия и закуски, увеличи нетната си печалба за четвъртото тримесечие на 2023 г. на годишна база с 60%, а приходите си - със 7%.
Както се посочва в съобщението на компанията, нетната печалба за периода октомври-декември възлиза на 950 милиона долара, в сравнение с 583 милиона долара за същия период на предходната година.
Приходите на Mondelez за последното тримесечие на 2023 г. нараснаха до 9,31 милиарда долара, от 8,7 милиарда долара година по-рано, което е в съответствие с пазарните очаквания.
Mondelez International има бизнес в повече от 160 държави в света. Компанията притежава известните в много страни, вкл. и у нас марки, като: Oreo, Alpen Gold, Cadbury, Milka, Toblerone, Barny, Halls и др.
В Европа продажбите на Mondelez International са се увеличили за четвъртото тримесечие на миналата година с 12,2% на годишна база, в Латинска Америка - с 24,5%, а в региона на Азия, Близкия изток и Африка като цяло - с 4,5%. За Северна Америка обаче, има лек спад на продажбите за периода на годишна база - с 1,1%.
За цялата 2023 г., нетната печалба на Mondelez нарасна с 80%, до 4,96 милиарда долара.
Приходите на компанията за 2023 г. са се увеличили с 14% - до 36,02 милиарда долара.
За последните 12 месеца, цените на акциите на компанията са поскъпнали с 14,4%.