"Баленсиага" иска 1850 долара за изпокъсани маратонки
Луксозната модна къща представи нова кампания, популяризираща серия от унищожени кецове
Луксозната модна къща "Баленсиага" представи нова кампания, популяризираща серия от унищожени маратонки с дразнещо висока цена. Изображенията, заснети от фотографа Леополд Дюшемен за марката, на силно оръфани, разкъсани обувки, нашумяха след пускането на новите маратонки Paris на бранда.
Според модната къща само 100 чифта маратонки "екстра унищожени" ще могат да бъдат закупени за 1850 долара. Междувременно неограниченото издание и по-малко унищожени версии се продават на уебсайта на "Баленсиага" за $495 и $625, в зависимост от конкретния стил. В прессъобщение, базираната в Париж марка заяви, че снимките от кампанията показват обувките изключително износени и мръсни.
В него се казва, че портретите на натюрморта "предполагат, че Paris Sneaker са предназначени да се носят цял живот" - тема, която се чувства особено актуална на фона на нарастващите разговори около индустрията за бърза мода и въздействието на свръхконсумацията върху планетата.
Демна Гвасалия е известен с усета си към провокация. Пускането на изпокъсаните маратонки не е първият път, когато дизайните му са посрещнати с противоречиви реакции. През 2017 г. "Баленсиага" пусна чанта, на цена от 2145 долара, която беше осмивана заради приликите си с чантата "Frakta" на Ikea. По това време оригиналната чанта на Ikea можеше да бъде закупена за 99 цента.
Изглежда, че критиците все още не знаят дали този маркетингов ход заслужава висока похвала, или подигравка. Така или иначе, Демна и "Баленсиага" отново накараха хората да говорят, без съмнение привличайки мнозина към марка, която изглежда все по-удобна с противоречията.