"България Ер" обеща: Ще компенсираме всички пътници

Актуални новини
17:00 - 29 Юли 2019
9152
"България Ер" обеща: Ще компенсираме всички пътници

От "България Ер" официално се извиниха на пътниците, които през последните три дни бяха принудени да чакат с часове по летищата заради закъснели полети на авиокомпанията. Оттам увериха, че всеки, чийто полет е закъснял с над 3 часа, може да подаде жалба за компенсация.

Както Lupa.bg вече информира хиляди клиенти на българския авиопревозвач седяха на летищата у нас и в чужбина заради закъснения на различни полети. Със закъснения се изпълняваха полети от и за Варна, Бургас, Бейрут, Ларнака, Тел Авив, Одеса.

Жалби за нарушени права на пътниците могат да се изпращат на e-mail: [email protected] или на онлайн платформата за подаване на жалби на сайта на "България Ер".

Закъсненията, които са се получили през изминалата нощ на Летище София, са "поради натрупване на закъснения през уикенда", обясниха от "България ер".

От компанията обясняват, че заради метерологични обстоятелства и натоварен въздушен трафик над различни ключови летища в Западна и Централна Европа част от самолетите на авиокомпанията са останали по летищата с часове, и допълват: "В напрегнат сезон като летния, когато полетните разписания на всяка една авиокомпания, а и на всяко едно летище са изключително натоварени, това резултира в натрупване на закъснения по обратните полети към София, както и към следващите линии, които самолетът трябва да изпълни."

От "България Ер" не очакват големи закъснения на полети в следващите дни.

Именно заради зачестилите закъснения на полети в последно време министърът на транспорта Росен Желязков разпореди ГД "Гражданска въздухоплавателна администрация" (ГД ГВА) да извърши проверки на авиокомпаниите, които летят от и до България.

Размерът на компенсацията зависи от дължината на полета. До 1500 км сумата е 250 евро, между 1500 и 3500 км е 400 евро, над 3500 км е 600 евро. Ако превозвачът реагира бързо и намери нов полет за своя сметка на пасажера, така че той да не се забави много с пристигането в крайната си дестинация, обезщетението може да се намали с 50%.  

Обезщетение на пътниците се дължи в три случая:

- при отмяна на полет, ако пътниците не са уведомени предварително поне 14 дни

- при недопускане на борда поради търговско претоварване (overbooking) - продадени са повече билети от местата

- при закъснение над 3 часа. То се определя спрямо от часа на пристигане в крайната дестинация на пътуването, т.е. при резервация на няколко полета е възможно в резултат на закъснение под 3 часа да бъде изпусната връзка със следващ полет и това да доведе до пристигане до крайната цел повече от 3 часа след първоначалното разписание - тогава отново се дължи компенсация, макар и закъснението на всеки отделен полет да е по-малко от 3 часа.

Регламент 261/2004 на ЕС предвижда обезщетенията на пътниците да се прилага за всички полети, излитащи от летище в ЕС. За такива, излитащи извън ЕС, но с крайна дестинация в съюза, се прилага единствено ако авиокомпанията е европейска. За полети без връзка с ЕС не се прилага.