"Цветята" разцъфват в Театър "София"
Симона Халачева, Неда Спасова, Росен Белов и Стефан Додуров влизат в любовни триъгълници в новия спектакъл
Симона Халачева, Неда Спасова, Росен Белов и Стефан Додуров ще изиграят премиерно спектакъла "Цветята". Представлението е по текста на Теодора Иванова-Додо, победител в шестия явен конкурс на театър "София" за написване на нова българска пиеса. Премиерните спектакли са на 20 и 21 октомври, съобщават от трупата.
"Това е пиеса за разминаването на гледните точки в човешките съдби, разминаването на призми и невъзможността да видим другата гледна точка. Така се раждаме и така умираме, разминати във възгледите си, дори с най-близките си хора", каза пред БТА Теодора Иванова-Додо след обявяването на резултатите от конкурса през април тази година.
"Цветята са главно действащо лице, чрез любовта си към тях единият главен персонаж изразява себе си. Аз самата също много обичам цветя", добави още тя.
"Додо казва, че това не е пиеса за любовта, знаейки, че е пиеса за любовта, защото разглежда тази любов, която е неосъществена, в която непрекъснато има среща и разминаване", допълва режисьорът Калин Ангелов.
"Цялата работа тръгва от една двойка - Симона Халачева и Стефан Додуров, която има любовни взаимоотношения. Проследяваме разминаването на тази двойка с още едни персонажи - мъж - Росен Белов, и жена - Неда Спасова, така се оформят любовни триъгълници, които са конфликтните зони на текста. Става въпрос за това, че са в брак и с единия мъж, и с другия мъж, но е избегнат всякакъв вид битов семеен скандал. Конфликтът се движи на съвсем друго ниво, чисто емоционално и това е новаторско от гледна точка на драматургичния похват на автора", казва още Ангелов.
Режисьорът хвърля поглед на тези разминавания и чрез най-съвременните и най-актуални теории на астрофизиката за мултивселената. Тези теории са свързани с идеята за паралелни светове и различни времепространства, в които човешките проекции съществуват паралелно и от тази гледна точка при тях идва разминаването, което се римува с действителността, описана в пиесата на Додо. Защото при нея героите сами изграждат реалности, които честно не се припокриват.
Точно тук се намесват персонажите на Росен Белов и Неда Спасова. Той има задачата по научно-физичен начин, а тя - по поетичен, да направят връзки към сюжета. "Това, което младите хора гледат в музикалните клипове - бързите кадри, бързите смени на настроения, на ситуации, на пространства, ще се случи и в театралния салон", обяснява Росен Белов.
"Представлението е страшно интересно, защото е много динамично, много интензивно и въпреки тази фрагментарност, има "съспенс". Ти очакваш какво ще се случи, как ще стане, ще се съберат ли, ще бъдат ли заедно, той с кого ще бъде, тя кого ще си избере . . . През цялото време те държи едно вътрешно напрежение и за мен това е изключително ценен драматургичен подход, който Калин осъществи", коментира Неда Спасова.
"Пиесата има структура, която е голямо удоволствие за изиграване от нас", казва Стефан Додуров. "Непредвидима е. Със сигурност, ще успее да задържи вниманието на зрителя от началото до края. А въпросите, които задава, ще породят много теми за разговори след това", допълва Симона Халачева.
"Темата е универсална и вероятно всеки би припознал себе си в историята на тези четирима персонажи", обобщава Калин Ангелов. Освен него, в творческия екип са и Никола Налбантов - сценография, Калин Терзийски - музика, и астрофизикът Владимир Божилов като консултант на представлението.