"Фантомът на операта" копнее за любов и музика в Оперетата
Весела Делчева се завръща в ролята на Кристин Дае в Музикалния театър и отново ще си партнира с Владимир Михайлов
"Фантомът на операта" се завръща на сцената на Музикалния театър на 27, 28 и 29 октомври, за да покори отново сърцата на публиката с вълнуващата история за любовта на този мистичен човек. Пленяваща история за загадъчен гений, криещ лицето си зад маска, гений, който копнее за обич и красива музика. Злодей, който живее в пълна изолация от света и невидимо ръководи живота в парижката опера „Попюлер” през 19 век. Привидение, което покровителства таланта и се бори срещу бездарността с всички средства.
Тайнствен лабиринт под Парижката опера, един Ангел на музиката, млада, талантлива и прохождаща в операта певица и една изгаряща любов. Всичко това, съчетано с много страст, ревност, дори убийства е в основата на романтичния трилър на френския писател Гастон Льору. Романът вдъхновява британския композитор сър Андрю Лойд Уебър да създаде през 1986 г. една от най-любимите си творби - мюзикъла "Фантомът от операта". Дори човек да няма отношение към музиката, само като чуе първите акорди от увертюрата ще остане запленен от нейното величие и красота.
Владимир Михайлов като Фантома и Весела Делчева в ролята на Кристин Дае
Само на Бродуей мюзикълът на Уебър е представян над 13 500 пъти пред общо 19 милиона души в Театър "Маджестик". Това е най-дълго играният мюзикъл в Ню Йорк. Спектакълът е игран пред повече от 145 милиона души в 70 000 представления. Автор на стиховете е Чарлз Харт, а автори на либретото са Ричард Стилгоу и Андрю Лойд Уебър.
В България "Фантомът на операта" бе поставен за пръв път в началото на 2019 г. в Музикалния театър - 33 години след световната си премиера - от режисьора акад. Пламен Карталов.
Диригент е Юли Дамянов. Сценографията е дело на Миодраг Табачки (Сърбия), Иван Савов и Пеньо Пирозов. Художници на костюмите са Цветанка Петкова – Стойнова и Иван Савов. Хореограф е Татяна Янева. Красивите думи звучат на български, благодарение на превода от английски на Виктор Макаров.
"Фантомът на операта" е най-скъпата постановка на Музикалния театър.
За творбата са платени най-скъпите авторски права в историята на столичната Оперета и са инвестирани допълнителни средства в мащабна сценография, озвучителната и осветителната техники и в изработването на близо 400 оригинални костюми. Това е и най-сложният спектакъл на театъра до момента като декори и впечатляващи визуални ефекти. За мистериите и специалните ефекти се използва професионалната помощ на илюзионисти и каскадьори.
Както Lupa.bg вече писа зрелищната постановка се радва на рекордна посещаемост у нас и на рекордни приходи.
От премиерата си досега "Фантомът на операта" донесе над 1 милион и 100 хиляди лева приходи на Музикалния театър от продажбата на билети само за един спектакъл, което също е абсолютен рекорд в историята му.
Християна Лоизу също влиза в ролята на Кристин Дае и си партнира с Владимир Михайлов
Съвсем логично по цял свят ролята на Фантома предизвиква най-голям интерес, любопитство и най-големи очаквания. Все пак той е главната движеща сила в мюзикъла. Ролята на Фантома е голямо предизвикателство за всеки артист, както вокално, така и в актьорски план. Образът изпитва и хореографските и физически умения на артиста.
Още в деня на премиерата в София един от най-харизматичните и талантливи актьори и певци у нас Владимир Михайлов прикова вниманието с фантастичния образ на Фантома, който изгради. С всяко следващо представление, вече четири години, той продължава да надгражда образа много прецизно с внимание към всеки детайл. Актьорът заслужава адмирации и за вокалното и за физическото изграждане на тази сложна роля на гения злодей.
Чисто в музикален план вокалистът на групите REWIND! и SLNG предлага едновременно и рокаджийско, и по-лирично звучене на ариите, които изпълнява в мюзикъла. А това от една страна кореспондира със загадъчния, непокорен, дори злокобен образ на Фантома, а от друга с неговата чувствителност, страстност и дълбоко скрити в душата доброта, нежност и състрадателност.
Чрез емоционалните изпълнения Владимир Михайлов разкрива и всички полярни чувства, от които е обзет Фантомът – любов, омраза, гняв, примирение, самота, непримиримост към посредствеността. Актьорът, изиграл и Юда в рок операта на Уебър “Исус Христос суперзвезда”, споделя, че ролята на Фантома му е сред любимите.
Владимир Михайлов изгражда един реалистичен образ на Фантома на операта, който е изпълнен с любов и копнее да обича и да бъде обичан, но на когото му се налага да бъде жесток, да наранява и дори да убива в името на стойностното изкуство. Тази нежност и съпричастност, които е принуден да крие в душата си той въплъщава в създадената от него красива музика. Музиката, любовта и покровителството над младата и даровита певица Кристин Дае придават смисъл на живота на този Ангел на музиката, обитаващ катакомбите на Парижката опера.
Владимир Михайлов обира заслужени аплодисменти след всички арии, но като че ли зрителите се трогват и даряват актьора с най-силни овации след изпълнението му на The Music of the Night („Музиката на нощта“). Това е най-съкровената изповед на Фантома, събрала в себе противоречивата душа на героя. Това е и един от най-емоционалните моменти в представлението.
В ролята на Фантома влиза и изявеният солист от трупата Владимир Грудков. Като музата на Ангела на музиката - Кристин Дае зрителите аплодират талантливите певици Християна Лоизу и Теменужка Трифонова, а в образа на Раул, Виконт дьо Шани се сменят даровитите Денко Проданов и Александър Панайотов.
Добрата новина за почитателите на мюзикъла е, че прекрасната певица Весела Делчева се завръща в ролята на Кристин Дае. Тя си партнираше с Владо Михайлов и на премиерата преди 4 години, като двамата впечатлиха зрителите с чувствените си диети и особената сценична химия помежду си.
Неслучайно за много зрители именно Весела Делчева и Владимир Михайлов, които си партнират успешно и в спектакли в Софийска опера и балет, изграждат най-плътно и емоционално образите на двамата главни герои във "Фантома на операта".
И двамата талантливи артисти имат особен сантимент към ролите на Кристин Дае и Фантома в този мюзикъл на Андрю Лойд Уебър.
Весела Делчева изгражда особено убедително ролята на скромната хористка, на която е даден шанс да бъде забелязана и да разгърне таланта си, благодарение на своя покровител, ментор, ангел и любим, на Фантома. Весела по изумителен начин разкрива как нейната ефирна и плаха героиня постепенно израства на сцената, водена от своя Ангел на музиката, така че да се превърне в истинска прима на Парижката опера.
Чаровната актриса споделя, че ролята на Кристин Дае я е обогатила и разтърсила емоционално. Весела Делчева, която е възпитаник на Националната музикална академия, също е безкомпромисна в своите вокални изпълнения.
“Няма връщане назад” – огнената песен между Кристин и Фантома, която дуетът изпълнява по време на премиерата на операта на Фантома “Триумфът на Дон Жуан”, пък е способна да разчувства и най-закоравелите сърца. Пламенно и визуално мощно е и изпълнението им на арията “Фантомът на операта”.
В останалите роли са Христо Сарафов, Тодор Велков, Николай Борисов, Румен Григоров, Калина Ангелова, Людмила Козарева, Деница Шопова, Илона Иванова, Десислава Николова, Зорница Дамянова, Исидора Молес, Катерина Тупарова, Марияна Арсенова, Георги Ханджиев, Лъчезар Лазаров, Александър Василев, Кръстан Кръстанов, Лъчезар Лазаров, Грозданка Филипова, Румен Григоров, Явор Радованов, Николай Димов, Сердикий Попов, Иван Христов Иван Александров, Алексей Римша и Никола Кабрузов. Участват хор, балет и оркестър на Музикалния театър.
На сцената на Музикалния театър декорът на „Фантомът на операта” се монтира в продължение на два дни.
Най-голямото предизвикателство е тежката над два тона метална конструкция, която се извисява на височина шест метра над сцената. Тя онагледява парижката опера „Попюлер”, където се развива действието в мрачната, но страстна готическа история.
По моста, с височина над шест метра над сцената, се движат част от актьорите в спектакъла. Целият технически персонал на Музикалния театър е ангажиран по време на спектакъла. На него се дължи динамиката в прехода между отделните сцени. Неслучайно сценичните работници също участват в поклоните заедно с артистите в края на спектакъла.
Един от най-забележителните детайли, който е от изключително значение и за самата история, е полилеят, украсяващ сводестия таван на операта. В сюблимния момент на мюзикъла, разяреният Фантом запраща полилея върху публиката отдолу, подпалвайки цялата Опера. Това е и моментът, когато дори зрители, които са гледали няколко пъти българската постановка, както и тези, които са добре запознати със сюжета, изтръпват от ужас.
Успехът на "Фантомът на операта" в Музикалния театър се дължи и на режисьорската концепция на Пламен Карталов публиката да участва в действието през цялото време, като актьорите играят редом с нея в залата и в ложите.
Една от ложите в залата - т.нар. ложа номер 5, според историята в мюзикъла, е запазена специално за Фантома на операта. Зрителите се потапят изцяло в завладяващия сюжет, тъй като и действието се развива изключително динамично, пренасяйки се на шест различни места. А пищните декори и костюми допълват по перфектен начин гениалната музика на Уебър.
"Фантомът на операта" не дава на публиката готови решения на сложните житейски ситуации. Спектакълът кара зрителя да съпреживее страстната и драматична история и сам да търси и да намира отговори на трудните въпроси.
Владимир Михайлов и Весела Делчева ще открият новата серия на Фантома в Музикалния театър на 27 октомври (петък) от 19 часа.
Владимир Михайлов ще си партнира с Християна Лоизу през уикенда на 28 и 29 октомври. Съботното представление е от 19 часа, а неделното от 17 часа.
Фантомът в тази опера е тук, в моя ум, Фантомът в тази опера е тук, в твоя ум…